Autovak RAI 2001 kiest voor verschuiving naar september

Autovak RAI 2001
23 aug 2000

Autovak RAI 2001 kiest voor verschuiving naar september

Autovak RAI 2001 wordt gehouden van woensdag 26 tot en met zaterdag 29 september 2001 in Amsterdam RAI. Daarmee schuift de steeds internationaler georiënteerde vakbeurs al jaren toonaangevend en georganiseerd als Benelux-beurs naar een veel beter aansluitende periode in het jaar. Overleg in de branche leidde tot de verwachting dat september, ook qua investeringsklimaat, beter zal aansluiten bij een optimaal beursresultaat. Tegelijkertijd alterneert Autovak RAI met de Automechanika in Frankfurt (Duitsland), die elke twee jaar in september in de even jaren wordt gehouden.

Vanzelfsprekend blijft Autovak RAI trouw aan haar doelstelling: een professioneel en internationaal platform voor iedereen die in de auto-industrie alles wil weten over de nieuwste gereedschappen, equipment, wasinstallaties, spuitcabines, auto-onderdelen en auto-accessoires. Een interessant omlijstingsprogramma completeert de beurs.

De verplaatsing van Autovak RAI naar september is ontstaan na uitgebreid overleg tussen RAI Vereniging afdeling Autovak en Amsterdam RAI. Leidende gedachte was, dat als de beurs nu nieuw gestart zou worden, wat dan de beste periode zou zijn. Het resultaat was dat de tweede helft van september een optimale periode voor een dergelijke beurs zou zijn; het is de bedoeling dat september in de oneven jaren de vaste 'Autovak-maand' wordt. Oorspronkelijk zou Autovak RAI 2001 eind februari/begin maart gehouden worden. Dat betekende echter dat de beurs dan veelvuldig midden in de carnavalsperiode zou gaan plaatsvinden. Het Tentoonstellingscomité (TC) Autovak RAI verwachtte dat er grote problemen rond de standbemanning zouden optreden en koos ervoor om via overleg een nieuwe optie te vinden. Tegelijkertijd bestond de vrees dat het aandeel bezoekers uit het zuiden des lands (te) sterk zou kunnen afnemen. Overleg tussen alle partijen resulteerde in de keuze voor een nieuwe beursperiode, waarin ook de reeds gestarte voorbereidingen moeiteloos kunnen worden ingepast. De organisatie is ervan overtuigd dat de nieuwe periode de branche de mogelijkheid biedt tot een nog beter beursresultaat dan tot nu toe.