Kabelbedrijf UPC roept hulp Million Handshakes in

Datum nieuwsfeit: 26-08-2000

KABELBEDRIJF UPC ROEPT HULP MILLION HANDSHAKES IN

Amersfoort, augustus 2000 - Kritische verhalen in kranten en andere media over haperende dienstverlening van United Paneuropean Communication (UPC), missen hun uitwerking niet. Het management van dit snelstgroeiende kabelbedrijf, trekt zich deze negatieve berichtgeving serieus aan. Het heeft om die reden Million Handshakes verzocht een probleemanalyse te maken, oplossingen te bedenken en die aansluitend te implementeren.

UPC wordt geconfronteerd met de gevolgen van snelle groei in relatie tot een heel diverse infrastructuur. UPC kampt als het ware met een spaghetti aan infrastructuren, en tal van niet op elkaar aansluitende front- en back office-automatiseringssystemen. Dit verhindert een effectieve één-op-één-marketing.

Million Handshakes heeft een eigen analysemethode. Bij geïmplementeerde oplossingen kan UPC de CRM-software die ze altijd al gebruikt, gewoon handhaven. Daarbij 'knoopt' Million Handshakes op efficënte wijze al die eigen, vertrouwde programma's (Siebel, Magic, enz., enz.), aan elkaar. Het integreert dit alles op één centrale plek in een soort 'universal box'. Volgens Derk Buiskool Leeuwma, marketingdirecteur van Million Handshakes, kan nu de juiste klant, met de juiste boodschap op het juiste moment, via bijvoorbeeld een brief, e-mail, enz. worden benaderd, "De Million Handshakes-aanpak omarmt als het ware een bepaalde infrastructuur of architectuur. Het verhindert in ieder geval desinvesteringen in front- en back office-systemen", aldus Buiskool Leeuwma.

Februari jl. schakelde UPC, Million Handshakes in. Na proefdraaien in de afgelopen maand juli, is het geïntegreerde UPC-systeem in augustus van start gegaan.

Million Handshakes is ontstaan uit een samenvoeging van het Noorse Balder AS en het Nederlandse Delphin BV. Balder ontwikkelde vanaf 1992 het product DIALOG++, dat door de mogelijkheden voor gepersonaliseerde (one-to-one) marketing, zijn tijd vooruit was. Balder groeide in een paar jaar tijd uit tot een belangrijke CRM-leverancier voor banken en verzekeraars in Scandinavië. Delphin Automated Marketing startte in
1997 en richtte zich op het optimaliseren van de dialoog tussen bedrijf en klant. De Noorse database-expertise en de Nederlandse marketingkennis vormen een combinatie die Million Handshakes onderscheidt van andere spelers op deze markt. Naast UPC zijn inmiddels projecten gestart bij Postbank en Nationale Nederlanden. Veel klanten in Scandinavië zijn eveneens bank- en verzekeringsmaatschappijen. Million Handshakes telt circa 70 medewerkers, verdeeld over vestigingen in Amersfoort (Hoevelaken), Londen, Oslo, Stockholm en Kopenhagen. In Spanje en Singapore zijn agentschappen gevestigd. Binnenkort worden vestigingen in Frankrijk en Duitsland geopend. Eind van dit jaar zullen de dan ongeveer 100 medewerkers een omzet van ca. USA $ 20 miljoen realiseren.

Meer informatie:
Heleen Heijnis (033) 4343050