Politiebericht Flevoland

Politiebericht Flevoland: Flevoland 26-08-2000 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, H. Demmers 0320-277746 of 06-533375

Verkeersongevallen
ZEEWOLDE Een 6-jarige jongen uit Zeewolde kwam gisteravond met zijn fiets ongelukkig ten val en liep daarbij letsel op. Hij werd met enkele schaafwonden en een hersenschudding, door de GGD per ambulance, overgebracht naar het Flevoziekenhuis in Almere.

DRONTEN Een 29-jarige vrouw uit Nagele raakte vanochtend gewond bij een aanrijding op de Biddingringweg. Dat gebeurde toen zij met haar personenauto vanaf de Wissel geen voorrang verleende aan een personenauto op de Biddingringweg bestuurd door een 58-jarige man uit Langelille. De vrouw klaagde over bekken pijn en werd door de GGD overgebracht naar het Zuiderzeeziekenhuis in Lelystad. Beide voertuigen raakten zwaar beschadigd en zijn door een bergingsbedrijf weggesleept.

Alcoholdelicten
ALMERE Een 20-jarige bestuurder, Almeerder, van een bestelauto werd gisteravond aangehouden op de Muntmeesterhof. De man had even daarvoor in de parkeergarage een geparkeerde personenauto aangereden, waarbij de personenauto behoorlijke materiële schade opliep. Vervolgens reed de man weg. Oplettende getuigen tipten de politie. Bij de aanhouding bleek dat de man onder invloed van alcohol verkeerde hij kwam tot 550 ugl/1.2 prom. bij de ademanalyse. De man kreeg naast een proces-verbaal een rijverbod van 5 uur.

ALMERE Een 19-jarige Almeerder werd rond middernacht aangehouden voor het vernielen van een ruit bij een kapsalon aan de Brink (Alm.H.). De jongen maakte deel uit van een groep van vijftien jeugdigen en verkeerde onder invloed van alcohol. Bij de aanhouding verzette de 19-jarige zich en keerden de overigen zich tegen de politie. Met gepast geweld kon hij worden overgebracht en ingesloten aan het bureau alwaar proces-verbaal tegen hem werd opgemaakt.

LELYSTAD Een 23-jarige Almeerder en een 18-jarige Lelystedeling werden afgelopen nacht aangehouden en ingesloten voor openbare dronkenschap. N.a.v. het horeca-convenant hield de politie controles in het centrum en trof beiden respectievelijk in de Neringpassage en de Dukaatpassage aan. De heren kregen proces-verbaal.

Een 56-jarige Lelystedeling werd als bestuurder van een personenauto aangehouden op de Houtribweg. Hij bleek onder invloed van alcohol te zijn 300 ugl/0.6 prom. en kreeg naast een rijverbod van een uur, een bekeuring van 400 gulden uitgereikt.

Aanhouding heterdaad
ALMERE Twee mannen uit Bussum, 16 en 18 jaar, werden afgelopen nacht aangehouden na een tip van een getuige. Beiden probeerden op het Sao Pauloplein een auto te stelen en werden daarin aangetroffen. De 16-jarige ging er van tussen en kon door de politie op het Globeplein worden achterhaald. Beiden zijn ingesloten en proces-verbaal wordt opgemaakt.