Politiebericht Utrecht: district Vecht en Venen, 16.30 uur

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 27-08-2000

Politiebericht Utrecht: district Vecht en Venen, 16.30 uur
Aanhanger veroorzaakt veel schade

VINKEVEEN Een 55-jarige bestuurder uit Bunschoten /Spakenburg reed met zijn auto en aanhanger zaterdagmiddag 26 augustus over de provinciale weg N201.

Plotseling schoot de aanhanger los van de trekhaak en kwam op de weghelft van het tegemoetkomende verkeer terecht. Een 42-jarige man uit Woerden kon de aanhanger niet meer ontwijken en reed er frontaal tegenaan. Door de klap schoof de aanhanger weer terug naar de andere kant van de weg waar inmiddels een 30-jarige man uit Alsmeer reed. Ook deze Bestuurder kon de aanhanger niet meer ontwijken.

Door de aanrijding ontstond er geruime tijd een stremming op de N201. Geen van de bestuurders raakte gewond.

Rijden onder invloed

BREUKELEN De politie trof zaterdagnacht 26 augustus een voertuig midden op de brug bij Breukelen aan. De bestuurder -een 43-jarige man uit Breukelen- verklaarde dat hij met zijn auto van de weg was geraakt en nu met zijn voorwiel vast zat.

De politie rook een sterke alcohollucht en heeft de man een blaastest afgenomen. Hieruit bleek dat de man uit Breukelen gedronken had. Op het bureau kwam vast te staan dat hij 1,4 promille alcohol in zijn bloed had. Met een rijverbod van 6 uur en een boete van 900,= werd de man naar huis gestuurd.