LetsBuyIt.com wint Duitse rechtzaak

- PERSBERICHT-

Amsterdam, 28 augustus 2000

LetsBuyIt.com wint Duitse rechtzaak

Hof van Beroep van Hamburg heft dwangbevel op.
Oorspronkelijk co-buying model in ere hersteld.

LetsBuyIt.com, Europa's marktleider op het gebied van co-buying, heeft vandaag aangekondigd dat de Arrondissementsrechtbank van Hamburg het voorbereidend dwangbevel dat door het Berlijnse bedrijf C*nited tegen LetsBuyIt.com was ingediend, heeft opgeheven. C*nited claimde, dat het co-buying model van LetsBuyIt.com in strijd zou zijn met de Duitse wet op de Kortingen.

De uitspraak die donderdag is gedaan, maakt voor LetsBuyIt.com de weg vrij om per direct haar co-buying model weer in gebruik te nemen. Dit model ('als het aantal kopers toeneemt, wordt de prijs lager en lager') past LetsBuyIt.com ook in de rest van Europa toe.

In reactie op de juridische stappen die LetsBuyIt.com tegen zich genomen zag, heeft zij vorige maand in de Duitse website onmiddellijk wijzigingen aangebracht die de site weer in overeenstemming met de Duitse wet bracht.

Frank van der Klaauw, Managing Director van LetsBuyIt.com Benelux, is erg tevreden met de uitspraak: "Wij maakten ons in deze zaak weinig zorgen en zien dat bij deze bevestigd".

Over LetsBuyIt.com
LetsBuyIt.com (www.letsbuyit.com), sinds maart 2000 actief in Nederland, heeft een online omgeving gecreëerd waarin mensen door gezamenlijk in te kopen merkartikelen tegen een lage prijs kunnen kopen. LetsBuyIt.com is in 1999 in Zweden opgericht en is met 830.000 leden op dit moment actief in 14 Europese landen. LetsBuyIt.com is genoteerd aan de Frankfurt Stock Exchange, Neuer Markt Section.

- EINDE BERICHT -

Voor meer informatie: