Politiebericht Utrecht: district Vecht & Venen

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 28-08-2000

Politiebericht Utrecht: district Vecht & Venen, 10.05 uur
Verkeerscontrole

VINKEVEEN Op zondag 27 augustus heeft de politie tussen 20.00 uur en 21.30 uur een verkeerscontrole op de Provinciale Weg N201 gehouden.

23 bestuurders werden aan een blaastest onderworpen en geen van hen bleek (teveel) te hebben gedronken. Drie bestuurders bleken echter geen gebruik te maken van de autogordel en kregen een bekeuring van f 90,-. Eén bestuurder kreeg een bekeuring voor het rijden over een verdrijvingsvlak. Twee bestuurders werden gewaarschuwd daar de verlichting van hun auto niet geheel in orde was.

Parkeerautomaat vernield

BREUKELEN Op zondagavond 27 augustus, omstreeks 22.00 uur, kreeg de politie de melding dat er op de Hazeslinger door de jeugd een parkeerautomaat werd vernield.

Ter plaatse bleek de automaat door brandstichting te zijn beschadigd en bevond zich het groepje jongeren nog in de nabijheid van de parkeerautomaat. Zes verdachten, variërend in leeftijd van 14 tot 16 jaar en afkomstig uit Breukelen (5) en Utrecht (1), werden terzake openlijke geweldpleging aangehouden. Eén verdachte wist te ontkomen, maar zijn gegevens zijn bij de politie bekend.

De ouders van alle jongens zijn van de aanhouding in kennis gesteld. De jongens zijn na te zijn gehoord allen door hun ouders van het politiebureau opgehaald. De jongen die was gevlucht zal op een later tijdstip nog worden gehoord. Zo als het zich nu laat aanzien zijn twee jongens van 15 en 16 jaar de hoofdverdachten.