Politiebericht Flevoland

Politiebericht Flevoland: Flevoland 28-08-2000 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, H. Demmers 0320-277746 of 06-533375

Rijden onder invloed
ALMERE Een 40-jarige automobilist uit Almere werd gisteravond aangehouden voor het rijden onder invloed. Aanleiding daartoe was het rijgedrag van de man dat door een weggebruiker werd gemeld. De 40-jarige kwam bij de ademanalyse tot 465 ugl = 1 prom. en kreeg een bekeuring van 900 gulden.

ALMERE Een 32-jarige Almeerder werd de afgelopen nacht aangehouden voor het rijden onder invloed op de Buitenhoutsedreef. Dat werd geconstateerd toen de man met zijn auto tegen een lantaarnpaal was gereden. Hij bleef ongedeerd en kwam bij de ademanalyse tot 635 ugl =
1.4 prom. Tegen de man werd proces-verbaal opgemaakt en zijn rijbewijs werd ingevorderd.

Evenemen
ALMERE - De Powerboatraces, verdeeld over twee dagen, zijn goed verlopen. Na schatting zijn er in het totaal zon vijftienduizend bezoekers geweest. Door het slechte weer viel de publieke belangstelling op de wedstrijddag tegen.

Aanhoudingen
ALMERE Een 19-jarige Almeerder werd gisteravond aangehouden voor vernieling. De aanhouding werd verricht door een getuige die de man overdroeg aan de politie. De 19-jarige wordt, samen met nog enkele knapen, verdacht van vernieling van vier ruiten van de vrije school aan de Lierstraat. Hij werd ingesloten voor verhoor.

LELYSTAD Twee Lelysteedse jongens, 12 en 13 jaar werden gistermiddag op heterdaad aangehouden bij het openbreken van een bouwkeet op Hollandse Hout. Zij bekenden direct dat ze nog enkele keten hadden opengebroken. Beiden zijn ingesloten voor verhoor en krijgen proces-verbaal.

Verkeersongevallen
Biddinghuizen Bij een kop staart botsing reden drie voertuigen tegen elkaar en klaagden een 25-jarige vrouw uit Den Haag en een 22-jarige uit Kudelstaart over nekklachten. Beide dames werden door de GGD ter plekke behandeld. Oorzaak aanrijding: een 30-jarige bestuurder uit Den Haag rijdt tegen de achterzijde van de auto van een 30-jarige bestuurder uit Beinsdorp en die rijdt weer tegen de auto van een 21-jarige uit Amsterdam. De voertuigen van de beide 30-jarigen werden door een bergingsbedrijf afgevoerd.

EMMELOORD Een 21-jarige bestuurder uit Luttelgeest liep gisteravond onbekend letsel op en werd door de GGD vervoerd naar het dr. Jansenziekenhuis in Emmeloord. Dat gebeurde bij een aanrijding op de T-kruising waar de 21-jarige, rijdende op de Korte Dreef geen voorrang werd verleend door een 23-jarige bestuurder uit Balk (reed op Onder de Toren). Beide voertuigen raakten zwaar beschadigd en werden weggesleept door een bergingsbedrijf. De brandweer reinigde het wegdek.

EMMELOORD Een 25-jarige bestuurder uit Emmeloord liep gisteravond lichte verwondingen op bij een aanrijding. Hij kon na behandeling in het ziekenhuis weer huiswaarts. De aanrijding werd veroorzaakt door een 50-jarige bestuurder uit Emmeloord die vanaf de Berhoutlaan met zijn personenauto geen voorrang verleende aan die van de 25-jarige op de Nagelerweg. Beide voertuigen raakten zwaar beschadigd en werden weggesleept door een bergingsbedrijf.