Politiebericht Groningen: getuigen brand supermarkt gezocht

Datum nieuwsfeit: 28-08-2000

Politiebericht Groningen: Wagenborgen 28-08-2000 Brand supermarkt aangestoken
Maandag 28 augustus

Getuigen gevraagd

Uit het onderzoek naar de oorzaak van de brand die zaterdagnacht de gehele supermarkt aan de Kerkstraat in Wagenborgen in de as legde is vastgesteld dat brandstichting de oorzaak is.

De brand is rond 03.30 uur begonnen aan de achterzijde van de zaak. Daar stonden containers met onder andere lege flessenkratten. Een van de containers is aangestoken waarop het dak van de supermarkt vlam vatte.

De politie is op zoek naar getuigen die in de nacht van zaterdag 26 augustus op zondag 27 augustus iets is opgemerkt bij de supermarkt of in de buurt van de supermarkt of elders in het dorp. Ook mensen die verder informatie hebben over de brandstichting worden verzocht te bellen met de politie in Delfzijl, 050 5996300.

Inlichtingen, Afdeling Communicatie, 050 - 5995010