HP zeven keer op eerste plaats in onderzoek CRN

Datum nieuwsfeit: 28-08-2000

HP ZEVEN KEER OP EERSTE PLAATS IN ONDERZOEK CRN

Amstelveen, 28 augustus 2000 - Hewlett-Packard is in zeven categorieën van de door CRN uitgevoerde CRN Channel Champions Survey (1) naar voren gekomen als marktleider binnen het distributiekanaal. HP laat hiermee IBM , Compaq en Dell achter zich.

Het onderzoek had betrekking op de bedrijven die, ten opzichte van hun concurrenten, zeer goede cijfers ontvingen op gebieden als technische ondersteuning, het geven van respons en het uitvoeren van gezamenlijke marketingprogramma's. Binnen het onderzoek werden 91 leveranciers binnen 22 categorieën gewaardeerd. De categorieën opleiding, technische ondersteuning, marketingondersteuning en samenwerking op verkoopgebied waren de onderdelen die HP koploper van de competitie maakten.

HP werd gekwalificeerd als nummer 1 binnen de volgende zeven categorieën:

Storage Area Networks - HPSureStore E Disk Array XP256 De XP256 is een disk array dat binnen de markt het beste scoort qua hoge beschikbaarheid, kosteneffectiviteit en inzetbaarheid op meer platformen. Hiermee is het krachtig genoeg voor alle bedrijfskritische data en applicaties van een bedrijf.

Handheld devices - HP Jornada 540 Series Color Pocket PC Deze serie biedt gebruikers eenvoudige synchronisatie met hun desktop PC, toegang tot
e-mail en internet, uitbreidbaarheid voor draadloze verbinding en softwareapplicaties.

Workgroup Laserprinters - HP LaserJet 4050 printer Dit is het zevende opeenvolgende CRN-onderzoek waarin resellers de hoogste waardering uitspreken voor de HP LaserJet printers in de categorieën productkwaliteit, betrouwbaarheid, prijs-prestatieverhouding en technische ondersteuning.

PC Servers - HP NetServer systemen
HP NetServer systemen bieden maximale beschikbaarheid, intelligent beheer, een kwalitatief goed ontwerp en zijn waardevast. Ze voldoen hiermee aan de behoeften van bedrijven met een zeer uiteenlopende omvang.

Tape Drives - HP SureStore tape backup (DAT, DLT en Travan) HP biedt de meest brede portfolio als het gaat om producten voor databescherming voor zowel kleine als grote bedrijven. De oplossingen zijn zeer betrouwbaar. Klanten kunnen zich hiermee richten op hun bedrijfsvoering en niet op hun IT-infrastructuur.

Network Attached Storage (NAS) - HP SureStore NetStorage 6000 HP biedt speciaal voor het middensegment de HP SureStore NetStorage 6000, een snelle en makkelijke oplossing voor het beheren en toevoegen van opslagcapaciteit aan een netwerk.

Geautomatiseerde Tape Backup - HP SureStore Tape Libraries Gebaseerd op een flexibele, schaalbare en makkelijk te upgraden architectuur bieden de compatibele en op verschillende platformen te gebruiken tape libraries kosteneffectieve bescherming en toegang tot bedrijfskritische data.

Informatie over Hewlett-Packard is te vinden op www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten.

HP heeft 85.400 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa
42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden.

Noot voor redacties