Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 28-08-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 28-08-2000 Persbericht district Den Bosch

AANRIJDING MET GEWONDEN (Rijksweg A59-Nieuwkuijk)

Zondagmiddag verloor een 22-jarige automobilist uit Babyloniebroek tijdens een zware regenbui op de A59 ter hoogte van de afrit Nieuwkuijk de controle over het stuur, raakte vervolgens een lantaarnpaal en kwam in een sloot tot stilstand. De man kwam met de schrik vrij en liep enkele schrammen op. Zijn 18-jarige passagiere uit Hedel is per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis. De beide achterbanden van de auto bleken vrijwel geen profiel meer te hebben hetgeen vermoedelijk de oorzaak is van het ongeval.

AANRIJDING MET LETSEL (Bokhoven)

Zondagmiddag botste een 47-jarige automobiliste uit Kerkdriel op de Gravin Helenastraat in Bokhoven achterop een langs die weg geparkeerd staande personenauto. De vrouw liep daarbij knieletsel op en is overgebracht naar het ziekenhuis. De vrouw is vermoedelijk door het slechte weer in een slip geraakt.

BETRAPT OP DIEFSTAL (Drunen)

Een 15-jarige jongen uit Drunen is zondagmiddag betrapt bij het stelen van geld uit een kleedruimte van een bedrijf aan de Parklaan in Drunen. De jongen gaf daarna toe vanaf 4 juni jl. in totaal negen diefstallen te hebben gepleegd. Daarbij heeft hij 6 spijkerbroeken, een wielrenbroek en twee keer een geldbedrag van f. 50,00 buitgemaakt. De jongen, die bij het bedrijf werkzaam is, kreeg onmiddellijk zijn ontslag.

VECHTEN OP STRAAT (s-Hertogenbosch)

Zondagavond werd er op de Parade in s-Hertogenbosch door een 28 jarige Bosschenaar en 25-jarige man uit Gemonde, behoorlijk gevochten. Bij de komst van de politie zaten beiden onder het bloed en werden aangehouden. Het duo bleek familie van elkaar te zijn en hadden onder elkaar ruzie gekregen. Geen van beiden wensten aangifte te doen van mishandeling en zijn na verhoor op het politiebureau in vrijheid gesteld.

INBREKERS GESTOORD (s-Hertogenbosch)

In de nacht van zondag op maandag is er ingebroken in een winkel aan de Rompertpassage in s-Hertogenbosch. De politie ging af op het inbraakalarm en hoorden tijdens het onderzoek in het winkelcentrum glasgerinkel. Waarschijnlijk hebben de inbrekers zich daarbij uit de voeten gemaakt. In de winkel bleek men bezig geweest een kluis te openen.

ALCOHOL EN VERKEER (Rosmalen)

Een 30-jarige inwoner van Berlicum kreeg zondagavond een proces-verbaal omdat hij als bestuurder van een personenauto over de Graafsebaan in Rosmalen reed terwijl hij onder invloed van alcoholhoudende drank verkeerde.

AUTOS IN BRAND (s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht moest de brandweer in actie komen om een tweetal op een bedrijfsterrein aan de Zilverenberg in s-Hertogenbosch in brand staande autos te blussen. Ook een derde auto liep brandschade op. Er is waarschijnlijk sprake van brandstichting.

AUTODIEFSTAL (s-Hertogenbosch)

Vanaf de Boschdijkstraat in s-Hertogenbosch is vermoedelijk afgelopen nacht een zwarte personenauto, merk Volkswagen Golf voorzien van het kenteken FH-XT-97 gestolen.

Vanmorgen is vanaf een bedrijfsterrein aan de Hervensebaan in s-Hertogenbosch een zilvergrijze Alfa Romeo met het kenteken TX-DN-29 gestolen.

ROLLEN DAKBEDEKKING GESTOLEN (s-Hertogenbosch)

Vanmorgen werd ontdekt dat er aan de Waterman in s-Hertogenbosch 95 rollen dakbedekking ter waarde van meer dan f 5000,00 waren gestolen.

LADDER GESTOLEN (s-Hertogenbosch)

Uit een tuin van een woning aan de Ophoviuslaan in s-Hertogenbosch is vanmorgen een uit drie delen bestaande 6 meter lange aluminium ladder gestolen. De waarde van de ladder is f. 1200,00.

GEWOND BIJ AANRIJDING (Rosmalen)

Vanmiddag raakte een 11-jarige jongen uit Rosmalen zodanig gewond dat hij voor behandeling naar het ziekenhuis moest worden vervoerd. De jongen fietste over de Oude Baan en werd daar aangereden door een 44-jarige automobiliste die komende uit de Sweelincklaan de kruising met genoemde weg was genaderd.