Samenwerking USoft en Informix in mediawereld

Datum nieuwsfeit: 29-08-2000

Samenwerking USoft en Informix in mediawereld:
compleet geautomatiseerde oplossing voor afhandeling mediarechten

Naarden, 29 augustus 2000 -- USoft en Informix zijn een marketingovereenkomst aangegaan ten behoeve van systemen voor het beheer van alle bij de media van toepassing zijnde specifieke rechten. Informix is technologisch een van de meest toonaangevende ontwikkelaars van database-oplossingen. USoft heeft zich op het gebied van back office systemen voor televisiemaatschappijen een bekende naam verworven met iRights. Door USoft's management-rechtensysteem, iRights, te integreren met Media360 van Informix, kunnen bijvoorbeeld omroeporganisaties de contracten, rechten, royalties en de daarmee gemoeide betalingen van artiesten en andere rechthebbenden in de hele organisatie registreren en bewaken. Dit is toepasbaar voor televisie, film, radio en gedrukte publicaties in een oplossing, waarbij ook aan alle per land verschillende fiscale eisen voldaan kan worden. Door de wereldwijde ervaringen van beide ondernemingen in de software te verwerken, is voor alle situaties de juiste oplossing te configureren.

iRights en Media360 kunnen de druk van de complexe materie op de mediabedrijven aanzienlijk verlichten.

Met iRights kunnen alle betrokkenen in de mediawereld in één oogopslag zien welke rechten de organisatie heeft verworven en de contractuele inhoud ervan digitaliseren, raadplegen, aanpassen, distribueren en archiveren. De omvang van de data en het aantal gebruikers zijn onbeperkt. De informatie is zowel binnen een lokaal netwerk als binnen een Internet/intranet-verbinding op te roepen.

USoft heeft al diverse projecten gedaan bij grote media- en communicatieorganisaties zoals Granada Media en Pearson Televisie. Naar aanleiding van de opgedane kennis bij het ontwikkelen van deze systemen - en de bestaande behoefte in de mediawereld - heeft USoft iRights ontwikkeld. Met iRights worden de definities van de rechten en hun onderlinge relaties en hiërarchie opgeslagen op een makkelijk aanpasbare manier. Aan de database kunnen vragen gesteld worden, bijvoorbeeld over de verloopdatum. Tevens kan de gebruiker queries en sjablonen, waarin gestructureerde vragen vastgelegd zijn, zich laten uitstrekken tot de data in Media360.

Informix is wereldwijd succesvol bij grote media- en communicatieorganisaties, onder andere bij de BBC, British Telecom, CNN, DirecTV, Disney, MCI WorldCom, Time Inc. en Wam!Net. Media360 verzorgd de werkstroombeheer op het gebied van mediarechten.

Over Informix
Het hoofdkantoor van Informix Corporation is gevestigd in Menlo Park, Californië (VS). Informix levert hoogwaardige database-infrastructuur oplossingen voor Internet. Informix is de eerste en enige onderneming die elektronisch zakendoen en intelligente databases integreert met een echte Internet-infrastructuur. Informix levert complete, snelle en eenvoudig te bedienen oplossingen om bedrijfsactiviteiten naar het web te brengen, het inhoudelijk beheer te personaliseren en informatie zonder vertraging te analyseren. Dit geeft samen met de bijzonder schaalbare 'web-engines' en de mediarechtenbeheer-software de klanten een uniek concurrentievoordeel. Meer informatie over Informix is te vinden op de website: www.informix.com.

Over USoft
USoft is een internationale softwareproducent die zich met haar software en services richt op de vergroting van de concurrentiekracht van haar klanten. USoft onderscheidt zich door bij iedere (internet-)oplossing de bedrijfslogica als uitgangspunt te nemen. USoft oplossingen zijn dynamisch en transactioneel en zorgen ervoor dat front- en back-office met elkaar worden geïntegreerd. Zo stelt USoft haar klanten in staat zich snel aan te passen aan steeds wijzigende marktomstandigheden zonder dat de benodigde (internet-)software een bottleneck vormt. USoft Benelux, totaal circa 150 medewerkers, bestaat uit een Products-, Consultancy- en Sales-organisatie. De vestigingen in Nederland, Engeland, Noorwegen en de Verenigde Staten richten zich in samenwerking met partners op de marktsegmenten zakelijke dienstverlening, media, industrie en banken & verzekeringen. Meer informatie over USoft is te vinden op de website: www.usoft.com.

Meer informatie:
USoft Group Informix Software B.V. Lubbers & De Jong B.V. Wanda Thépass Auke Kappenburg Marije Verdouw (035) 699 06 99 (0346) 58 70 00 (020) 421 05 65 (thepassw@usoft.nl) (auke@informix.com) marije@l-dj.nl