Energiebedrijven leggen DTe richtlijn Gaswet naast zich neer

Datum nieuwsfeit: 29-08-2000
EnergieNed

Energiebedrijven verenigd in EnergieNed en Gasunie leggen DTe richtlijnen ex art. 13.1 van de Gaswet naast zich neer

De energiebedrijven verenigd in EnergieNed (de federatie van energiebedrijven in Nederland) en Gasunie zullen de richtlijnen voor de gastransportmarkt voor het jaar 2001 die de Dienst Uitvoering en Toezicht Energie (DTe) afgelopen vrijdag heeft gepubliceerd terzijde moeten leggen omdat deze niet sporen met de Gaswet. Uiteraard zullen zij wel uitvoeren wat in de Gaswet is bepaald. Gasunie en de energiebedrijven zullen dus wel hun indicatieve transporttarieven voor 1 oktober a.s. publiceren.

Gevolgen richtlijnen
De richtlijnen die door DTe ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen