RSA Securtiy introduceert KEON 5.5

Datum nieuwsfeit: 29-08-2000

persbericht

RSA Securtiy introduceert KEON 5.5 voor snelle implementatie en eenvoudig beheer van PKI digitale certificaten

RSA Security levert software en professionele diensten voor beveiliging van e-business.

Hedel 28 augustus 2000 - RSA Security brengt de nieuwste generatie RSA Keon-producten op de markt. Deze volledige suite nieuwe oplossingen biedt gebruikers verbeterde bruikbaarheid, aansluitmogelijkheden, beveiliging, investeringsbescherming en mobiliteit van digitale certificaten. Met de RSA Keon-reeks breidt RSA Security zijn voortdurend groeiende positie op de PKI (public key infrastructure)-markt verder uit.

De robuuste, complete technologie van de RSA Keon-producten wordt ondersteund door een vooruitstrevend businesspartner- en channelprogramma en een volledig scala aan professionele diensten. Sinds de introductie van RSA Keon in september 1999 heeft RSA Security een netwerk gebouwd rondom zijn oplossing voor digitale certificaten, bestaande uit partners in de bedrijfstak, het distributiekanaal en gebruikers.

De RSA Keon-reeks bestaat uit:

* RSA Keon Certificate Server 5.5
Een digitaal certificatiebeheersysteem voor het bouwen van PKI s waarmee organisaties hun handel veilig naar internet kunnen verplaatsen.
* RSA Keon Security Server 5.5
Een digitaal certificaatopslagsysteem dat het vertrouwen in den de mobiliteit van digitale certificaten vergroot door de hele organisatie en voor alle applicaties.
* RSA Keon Standalone Desktop 5.5
Een client-based systeem voor de bescherming van digitale certificaten dat deze beschikbaar stelt voor verschillende applicaties, waarbij extra desktopbeveiliging wordt geboden.
* RSA Keon Agents en Toolkits
RSA Keon Agents leveren PKI-gebaseerde beveiligingsopties voor bestaande applicaties. RSA Keon Toolkits zorgen ervoor dat organisaties gebruikersidentiteiten en digitale certificaten kunnen gebruiken zonder de bestaande applicatie te hoeven aanpassen. De RSA Keon-producten beheren en vereenvoudigen het gebruik van digitale certificaten bij toonaangevende internetapplicaties. De nieuwste generatie RSA Keon-producten zorgt ervoor dat PKI-oplossingen eenvoudiger en tegen lagere kosten kunnen worden ingezet. De producten werken probleemloos samen met applicaties, directory servers en certificate authorities en bieden transparant en mobiel toegang tot digitale certificaten.

De RSA Keon 5.5-reeks vereenvoudigt PKI-implementaties. RSA Keon Certificate Server 5.5 gebruikt Keon OneStep, een geautomatiseerd proces voor uitgifte van nieuwe digitale certificaten. Beheerders kunnen zo bestaande authentiseringssystemen gebruiken en certificaten automatisch aan gebruikers toewijzen. Ook vereenvoudigt de RSA Keon Certificate Server 5.5 het automatisch registreren en beheren van gebruikers en het integreren van de server binnen bestaande IT-infrastructuren.

De RSA Security Server 5.5 biedt gebruikers volledige schaalbaarheid en prestaties door uitbreiding van zijn replicatiemogelijkheden, uniforme en beschermde opslag van certificaten en centraal administratief beheer. RSA Keon Desktop 5.5 biedt verbeterde bescherming van digitale certificaten met een single sign-on , transparante beveiligde toegang tot applicaties en lokale data encryptie.

De RSA Keon 5.5-reeks is verkrijgbaar voor Windows NT, Windows 95, Sun Solaris en Windows 98. Meer informatie is te vinden op www.rsasecurity.com/rsakeon .

RSA Keon

RSA Keon bevat modulaire op standaarden gebaseerde PKI componenten. voor het beheren van digitale certificaten. Tevens vormt de reeks een omgeving voor geauthentiseerde, elektronische communicatie en transacties. Hiermee vormt het een algemene basis voor het beveiligen van internet en e-businessapplicaties.

Over RSA Security
RSA Security, de meest vertrouwde naam in e-Security, helpt organisaties een betrouwbare omgeving te creëren voor e-business. Hiervoor kunnen zij gebruikmaken van RSA SecurID two-factor authentication, RSA BSAFE encryptie en RSA Keon digital certificate management systems. Er zijn wereldwijd meer dan een half miljard applicaties in gebruik die werken met RSA BSAFE en meer dan zes miljoen gebruikers van RSA SecurID. Met bijna 20 jaar ervaring en gebruikmakend van innovatieve technologie, is RSA Security in staat in te spelen op de veranderende eisen op beveiligingsgebied in de nieuwe online economie. Meer informatie over RSA Security is te vinden op www.rsasecurity.com Meer informatie voor de redactie:
RSA Security Potters PR Jan Hereijgers Monique Potters tel. +31 (0)73 599 8330 tel. +31 (0)345 501595 email: (jhereijgers@rsasecurity.com) email: monique@potterspr.nl

Hartelijke groet,

Potters PR