Politiebericht Groningen: nieuwe districtchef

Datum nieuwsfeit: 29-08-2000

Politiebericht Groningen: Groningen 29-08-2000 Nieuwe districtchef Groningen/Haren bekend dinsdagmiddag 13.30 uur

De nieuwe districtschef voor het district Groningen/Haren van Regiopolitie Groningen is bekend. Met ingang van 1 september 2000 is op voordracht van de Korpsbeheerder de heer M.S.R.Sitalsing door de Kroon benoemd tot districtchef. De Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties heeft het besluit afgelopen week bekend gemaakt aan de korpsbeheerder. Commissaris Sitalsing is 38 jaar en geboren te Paramaribo (Suriname). Hij is sinds 1987 werkzaam in het korps Regiopolitie Amsterdam/Amstelland. Martin Sitalsing is in Amsterdam als hoofdinspecteur/wijkteamchef werkzaam in het wijkteam De Pijp. Tevens is Sitalsing waarnemend districtchef van het 5e district in Amsterdam. Hij begon in 1987 in het Amsterdamse korps. Na enkele afdelingen te hebben doorlopen werd Sitalsing projectleider grootschalig optreden en waarnemend teamleider openbare orde. Na twee jaar teamchef Vreemdelingenpolitie te zijn geweest werd hij in 1998 wijkteamchef. Commissaris Sitalsing treedt op maandag 18 september in dienst van het regiokops. Maandagmiddag zal hij worden geïnstalleerd en na een kennismakingsbijeenkomst op zijn nieuwe werkplek beginnen. De functie van districtchef kwam vrij in het kader van het reorganisatieproject Blauw in de Buurt.
Inlichtingen afdeling Communicatie tel. 050-5995010