Insead en ABN AMRO starten financiering voor MBA-studenten

Datum nieuwsfeit: 29-08-2000

ABN AMRO Bank N.V.
Press Relations (HQ 1190)
Gustav Mahlerlaan 10
1082 PP Amsterdam
The Netherlands
Tel. +31 (0)20 628 89 00
Fax. +31 (0)20 629 54 86
29 augustus 2000

INSEAD EN ABN AMRO STARTEN STUDIEFINANCIERING VOOR MBA-STUDENTEN

INSEAD en ABN AMRO hebben een studiefinancieringsprogramma opgezet voor studenten uit de hele wereld die vanaf januari 2001 worden toegelaten tot het INSEAD MBA programma in Fontainebleau of Singapore. Met de lening kunnen alle MBA-lesgelden worden betaald. De aflossing begint drie maanden na het afstuderen en moet binnen 6½ jaar voltooid zijn. Dit 'Global MBA Loan Programme' onderscheidt zich van soortgelijke programma's door het feit dat geen garantie of zekerheid van de student wordt verlangd. In Europa is dit de eerste keer dat een dergelijke faciliteit wordt aangeboden.

Bij de ondertekening van het contract op het INSEAD instituut in het Franse Fontainebleau op 29 augustus zei Eltjo Kok, Directeur Generaal van ABN AMRO: "Wij zien deze studiefinanciering als een mogelijkheid om INSEAD te ondersteunen bij het opleiden van wereldwijd managementtalent voor de 21e eeuw. Voor het succes van ABN AMRO is het aantrekken en behouden van toptalent van cruciaal belang."

Professor Gabriel Hawawini, de nieuwe Rector van INSEAD, loofde de vooruitziende blik van ABN AMRO bij de totstandkoming van dit studiefinancieringsprogramma. "De lening biedt studenten uit de hele wereld de gelegenheid te profiteren van een eersteklas managementopleiding. Dankzij het Global MBA Loan Programme hoeft niemand meer een INSEAD MBA mis te lopen omdat zij of hij de financiering niet rond kan krijgen."

Tijdens een gezamenlijke 'wereldtournee' zullen INSEAD en ABN AMRO een toelichting geven op deze vorm van studiefinanciering. De tournee die loopt van 18 september tot 13 november, voert langs Amsterdam, Sao Paulo, Warschau, New Delhi, Bangkok, Chicago, Nairobi en Shanghai. Studenten die geïnteresseerd zijn in een MBA-opleiding van INSEAD en het Global MBA Loan Programme, kunnen meer informatie vinden op de INSEAD-website www.insead.edu/MBA.

Perscontacten:

INSEAD Helle Jensen, tel: +33.1.6072.4404, (helle.jensen@insead.edu)

ABN AMRO Drs. V.M.L. Schyns, tel: (020) 383 4483, (veronique.schyns@nl.abnamro.com)

Noot voor redacties