Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 29-08-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 29-08-2000 Persbericht district Den Bosch

MAN SLAAT IN OP EX-ECHTGENOTE (s-Hertogenbosch) Zaterdag heeft een 41-jarige Bossche aangifte gedaan van ernstige mishandeling door haar 34-jarige ex-echtgenote, gepleegd op vrijdagavond jl, aan de Sint Janssingel in s-Hertogenbosch. Vier Marokkaanse jongeren wisten de vrouw uit de handen van haar ex te bevrijden. De vrouw had in eerste instantie in een café een afspraak met de man om haar kinderen in verband met de omgangsregeling voor het weekend aan hem over te dragen. Daar kreeg het stel onenigheid over de kinderen. In het café ging hij in het bijzijn van de twee kinderen de vrouw voor het eerst te lijf. Na het verlaten van het café probeerde de man met zijn scooter op de Sint Janssingel op de vrouw in te rijden. Vlak voor de vrouw stopte hij, gooide het slachtoffer op de grond en sloeg haar hoofd diverse keren tegen de straat. De vrouw liep daarbij diverse blauwe plekken over haar hele lichaam op. Vier onbekende Marokkaanse jongeren schoten de vrouw te hulp en wisten haar te bevrijden. De man vluchtte weg. De politie wil graag in contact komen met de vier Marokkaanse jongeren en eventueel andere getuigen van de mishandeling. Getuigen kunnen bellen tel. nr. 073 6991699.

FL. 240,= BOETE VOOR DIEFSTAL KRATJE (s-Hertogenbosch) Maandagavond heeft een 48-jarige Bosschenaar een boete van Fl. 240,= gekregen voor diefstal van een leeg kratje bij een supermarkt aan de Rompertpassage in s-Hertogenbosch. De man werd betrapt toen hij zelf meegebrachte bierflesjes in een lege krat van de winkel zette en vervolgens het emballagegeld ging innen. Hij kreeg naast de boete een winkelontzegging.

MAN DOOR VOORBIJGANGER UIT WATER GERED (s-Hertogenbosch) Maandagavond is op de Zuiderplasweg in s-Hertogenbosch een 62-jarige automobilist uit Den Dungen uit het water gered door een 25-jarige Bosschenaar. De Dungenaar was volgens getuigen met vrij grote snelheid in een bocht rechtdoor gereden en via een weiland en een afrastering het water ingereden. De 25-jarige man bedacht zich geen moment, sprong de auto achterna en haalde de man ongedeerd op het droge. De politie heeft vandaag een bloemetje bij de redder laten bezorgen.

VIERMAAL TEVEEL GEDRONKEN (Drunen) Maandagavond is een 31-jarige automobilist uit Drunen op de Overlaatweg in zijn woonplaats betrapt op alcoholmisbruik en rijden zonder rijbewijs. Hij bleek viermaal de toegestane hoeveelheid alcohol te hebben gedronken. Agenten zagen de Drunenaar rijden terwijl hij de gehele breedte van de rijbaan nodig had. Op de Akkerlaan in Waalwijk kon hij tot stoppen worden gedwongen. Behalve de grote hoeveelheid alcohol bleek zijn rijbewijs reeds eerder te zijn ingevorderd wegens drankmisbruik. De man is aangehouden.

DURE AUTO UITGEBRAND AANGETROFFEN (s-Hertogenbosch) Van maandag op dinsdag is vanaf de Johan van de Veldenstraat in s-Hertogenbosch een grijze Mercedes S320 ontvreemd. De auto werd later die nacht uitgebrand aangetroffen in aan de Waalwijksebaan in Kaatsheuvel. Het voertuig had een waarde van ongeveer Fl. 250.000,=.

OPENBARE SCHENNIS DER EERBAARHEID (s-Hertogenbosch) Dinsdagmorgen heeft een onbekende man schennis der eerbaarheid gepleegd op de V.d. Does de Willeboissingel in s-Hertogenbosch. Terhoogte van een danscentrum zat de man zich in een auto te bevredigen ten overstaan van vrouwen en schoolgaande kinderen. Het betreft een ca. 30-35-jarige man, volslank postuur, blond krullend haar en een snor. De dader zat in een rode auto.

GEREEDSCHAP UIT AUTOS ONTVREEMD (Rosmalen) Van maandag op dinsdag is ingebroken in een drietal autos op de Polluxstraat in Rosmalen. In alle gevallen is gereedschap ontvreemd.

ONDER INVLOED DRUGS ACHTER STUUR (s-Hertogenbosch) Dinsdagmiddag is op de Willem Deckerstraat in s-Hertogenbosch een 29-jarige Bosschenaar aangehouden voor het rijden onder invloed van drugs. De man reed over de Zuid Willemsvaart en negeerde tot tweemaal toe een rood verkeerslicht, vervolgens negeerde hij een stopteken en ging er vandoor. De politie wist de man uiteindelijk tot stoppen te dwingen. Hij zat achter het stuur met een joint, zonder in het bezit te zijn van een rijbewijs, in een onverzekerde auto, zonder geldige APK. De man kreeg voor alle overtredingen een proces-verbaal en er werd in verband met drugsgebruik een bloedproef afgenomen.

VERDACHTE AUTODIEFSTAL AANGEHOUDEN (s-Hertogenbosch) Maandagmiddag is op de Willaertstraat in Oss een 36-jarige man uit Bunnik aangehouden die ervan wordt verdacht s-morgens bij een garagebedrijf aan de Hervensebaan in s-Hertogenbosch een Alfa Romeo te hebben gestolen. De man wist via een babbeltruc de sleutels te bemachtigen en nam de auto mee. De politie in Oss kreeg een melding dat de verdachte dezelfde truc daar probeerde te herhalen. Aan de hand van het inmiddels regiobreed verspreide signalement van de man, wisten de collegas hem in Oss bij een garagebedrijf aan de Willaertstraat aan te houden.. De verdachte is voor nader onderzoek ingesloten in s-Hertogenbosch.

VERDACHTE MISHANDELING AANGEHOUDEN (s-Hertogenbosch) Van maandag op dinsdag is in het Grootziekengasthuis aan de Nieuwstraat in s-Her-togenbosch een 34-jarige inwoner uit Vught aangehouden voor mishandeling en bedreiging van ziekenhuispersoneel. De man bevond zich bij de eerste hulp van het ziekenhuis waar hij behandeld moest worden aan lichte verwondingen die hij zichzelf had toegebracht. Hij gedroeg zich erg agressief tegen de dienstdoende arts en eiste een gesprek met een psychiater. Ziekenhuispersoneel sommeerde de man in verband met zijn gedrag het pand te verlaten. Op dat moment ging de verdachte door het lint en vloog een 39-jarige ambulancechauffeur aan. Deze liep hierbij lichte verwondingen in zijn gezicht op. Uiteindelijk wisten vier personeelsleden de verdachte tegen de grond te werken. De politie heeft de Vughtenaar in de boeien geslagen en ingesloten op het bureau.