VIB verkoopt bedrijfsgebouw in Maarssen

Datum nieuwsfeit: 29-08-2000

VIB verkoopt bedrijfsgebouw in Maarssen

Utrecht, 29 augustus 2000

VIB N.V., beleggingsmaatschappij in commercieel vastgoed, heeft voor § 6 miljoen het 50 % belang in het bedrijfsgebouw Capitol Company Centre aan de Zonnebaan 23-47 (industrieterrein Lage Weide) te Maarssen verkocht aan haar mede-eigenaar. De opbrengst overtreft de boekwaarde. Deze verkoop past in het beleid van VIB om door een actief aan- en verkoopbeleid de kwaliteit van haar portefeuille verder te verbeteren.

Het gebouw is opgeleverd in 1979 en maakt sindsdien deel uit van de vastgoedportefeuille van VIB, het bestaat uit kantoor- en bedrijfsruimte en beslaat in totaal 18.000 m≤.

Profiel VIB
VIB is een onafhankelijke beleggingsmaatschappij in voornamelijk Europees commercieel vastgoed. De aandelen zijn beursgenoteerd waardoor instituten en particulieren gemakkelijk toegang hebben tot een gespreide, hoogwaardige vastgoedportefeuille. De omvang van de portefeuille bedroeg bijna § 1,6 miljard per 30 juni 2000. De beleggingen van VIB zijn gericht op het behalen van een zo hoog mogelijk rendement bij een beperkt risico. Daarom streeft VIB naar een evenwichtige portefeuilleverdeling in verschillende categorieŽn vastgoed en een geografische spreiding in een beperkt aantal landen. Door deze spreiding zijn de beleggingen minder gevoelig voor conjunctuurschommelingen en kan een dynamisch portefeuillebeleid worden gevoerd. De portefeuille omvat kantoren, winkelcentra en bedrijfsruimten en is voornamelijk geconcentreerd in Europa met de nadruk op Nederland, Frankrijk en Spanje. VIB heeft nog een beperkt belang in de Verenigde Staten maar dit wordt op korte termijn afgebouwd ten gunste van beleggingen in Europa.

Met een marktkapitalisatie van ruim § 1 miljard behoort VIB tot de belangrijkste beursgenoteerde vastgoedfondsen, die in meerdere Europese landen beleggen. Het hoofdkantoor van VIB is gevestigd te Utrecht.

Voor meer informatie:
Th. W. Wernink, voorzitter Directie, telefoonnummer 030-2829371 of e-mail: (info@vib.nl) en www.vib.nl

First Financial Communications B.V., Assumburg 152a, Amsterdam Telephone ++ 31 (0)20 575 40 27, fax ++ 31 (0)20 575 40 20, Mobile ++ 31 (0)6 25095931 E-mail (brunink@firstfin.nl)