Lost Boys en Colt Telecom gaan strategische alliantie aan

GCI HOLLAND PR

LOST BOYS EN COLT TELECOM GAAN STRATEGISCHE ALLIANTIE AAN

PERSBERICHT

LOST BOYS EN COLT TELECOM GAAN STRATEGISCHE ALLIANTIE AAN Hoogwaardig Website Facilities Management centraal in nieuwe samenwerking

Amsterdam, 30 augustus 2000 --- Lost Boys en zakelijk Telecomprovider COLT Telecom zijn een strategische alliantie voor het aanbieden van e-business solutions aangegaan. Met deze alliantie zetten COLT Telecom en Lost Boys een belangrijke stap in een Europese markt die de Amerikanen vooralsnog domineren. De alliantie bundelt COLT's expertise op het gebied van infrastructuur en netwerkdiensten en die van Lost Boys op het vlak van interactieve media en e-business solutions. Gezamenlijk zullen zij full-service diensten voor Website Facilities Management gaan aanbieden. De samenwerking wordt gestart vanuit het COLT Internet Solutions Centre in Amsterdam. Beide bedrijven zijn internationaal en hebben de ambitie om deze samenwerking naar andere Europese landen uit te breiden.
Jeanne-Marie Jarka, Internet Director COLT: .Dit is een goed voorbeeld van twee bedrijven die hun kernactiviteiten samenvoegen en zo kwalitatief hoogwaardige e-business oplossingen kunnen bieden aan hun gedeelde klantenkring. De ervaring van Colt Telecom met breedbandnetwerken, hosting en het onderbrengen en beheren van apparatuur is een goede combinatie met de conceptuele aanpak van Lost Boys..

Om een site in de lucht te houden, is meer nodig dan een server die de site op het internet brengt. Voor een ononderbroken beschikbaarheid van een site zijn vier elementen cruciaal. Ten eerste is er een betrouwbare Internet verbinding nodig met voldoende capaciteit voor de ondersteuning van intensief sitegebruik. Ten tweede is een bedrijfszekere huisvesting van belang. Dat betekent een locatie met dubbel uitgevoerde energievoorziening, airconditioning en brandbeveiliging. Eventueel aangevuld met verdubbeld beheer van de site op twee verschillende locaties. Om de bereikbaarheid en beschikbaarheid van de site te optimaliseren is het noodzakelijk dat er ook een uitgebalanceerde configuratie van web- en database servers aanwezig is. Server software en internet applicaties zijn eveneens onontbeerlijk. In de vierde plaats is een continue bewaking, onderhoud, reparatie en back-up cruciaal. Dat alles op basis van vooruit geplande vaste werkzaamheden en een helpdesk die dag en nacht, 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar is. Van de vier hierboven genoemde elementen zal COLT Telecom de eerste twee voor haar rekening nemen en Lost Boys de laatste twee.

Over Lost Boys
Lost Boys, een toonaangevend bedrijf op het gebied van e-business en nieuwe media, levert een inspirerende manier van denken door business strategie, creativiteit en technologie te combineren. De multidisciplinaire aanpak is gericht op het creëren van waarde voor klanten door de digitale beleving van hun eindgebruikers als uitgangspunt te nemen. Lost Boys biedt o.a. strategie ontwikkeling, creatieve vormgeving en communicatie, innovatieve technologie, e-business integratie en blue chip venturing. Met kantoren in Amsterdam, Barcelona, Madrid, Londen en Warschau is Lost Boys snel aan het uitbreiden naar de rest van Europa.

Over COLT Telecom
De COLT Telecom Group plc., genoteerd aan de London Stock Exchange (CTM.L) en Nasdaq (COLT), zet de toon in voice-, data- en Internet diensten voor zakelijke gebruikers. Momenteel is het bedrijf actief in 10 Europese landen en meer dan 20 steden. Voor het einde van 2001 zullen dat meer dan 30 steden zijn. Daarvoor bouwt COLT Telecom het grootste Europese netwerk met end-to-end management. Een netwerk dat daardoor zeer betrouwbaar is en optimaal inzetbaar voor Europees voice-, data- en Internet verkeer. Daarnaast biedt COLT Telecom ondersteunende diensten voor e-business, zoals Internet Hosting en Housing.

Eind 1999 heeft COLT de omzet zien stijgen tot GBP 401.6 miljoen en heeft in dat jaar meer dan 7,8 miljard minuten geschakeld dataverkeer verzorgd. Op 31 maart 2000 had COLT een totaal van 2,075 geïnstalleerde routekilometers aan glasvezelkabel binnen de stedelijke netwerken, een geïnstalleerde capaciteit equivalent aan 4,3 miljoen privé-lijnen voor spraakverkeer, waren er 4,236 gebouwen aangesloten op COLT-netwerken en werden 5026 direct geschakelde klantenlijnen bediend. Het aantal zakelijke Internet klanten is op dit moment meer dan 1300.

Voor meer informatie:

Lost Boys: Sytske Hermans, telefoonnummer 020 - 535 61 61, e-mail: (sytske@lostboys.nl) www. lostboys.nl

Colt Telecom: Brigitte Buijs, telefoonnummer 020 - 888 20 98, e-mail: brigitte.buijs@colt-telecom.nl www.colt-telecom.nl of www.colt-internet.nl

30 aug 00 07:12