Politiebericht Utrecht: district Lekstroom

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 30-08-2000

Politiebericht Utrecht: district Lekstroom, 09.35 uur
Wel heel erg eigenwijs

HOUTEN Op dinsdag 29 augustus, omstreeks 16.00 uur, zagen politiemensen een auto in strijd met de geslotenverklaring de Mereveldseweg inrijden. Zij gingen achter de auto aan en zagen dat de bestuurder de auto even verderop aan de kant van de weg had geparkeerd en kennelijk van het landelijke uitzicht zat te genieten.

Toen de politiemensen de man aanspraken, verklaarde hij dat een vriend van hem had gereden en dat de vriend was weggelopen. Pech voor de man, 18 jaar oud en afkomstig uit Utrecht, was dat de politiemensen duidelijk hadden gezien dat hij de auto had bestuurd en dat hij de enige inzittende was. De man bleek niet in het bezit van een rijbewijs en kreeg een bekeuring voor het rijden in strijd met de geslotenverklaring en voor het rijden zonder rijbewijs. De man belde vervolgens een familielid om hem en zijn auto op te halen.

Vervolgens werden de politiemensen voor een andere melding door de politiemeldkamer weggeroepen. Zij drukten de man nog op het hart niet zelf weer te gaan rijden. Onderweg naar de melding werd deze even later door de meldkamer ingetrokken en de politiemensen reden terug. Tot hun verbazing was de bekeurde bestuurder weer gewoon achter het stuur gestapt en reed hij weer met de auto. De man kreeg wederom een bekeuring voor het rijden zonder rijbewijs en nu ook voor het rijden zonder autogordel. Tevens bleek bij navraag dat de auto niet meer verzekerd was. De auto is door een takelwagen afgesleept.