Nieuwe algemeen directeur ZOA-vluchtelingenzorg

Datum nieuwsfeit: 30-08-2000

Apeldoorn, 30 augustus 2000

NIEUWE ALGEMEEN DIRECTEUR ZOA-VLUCHTELINGENZORG

ZOA-Vluchtelingenzorg in Apeldoorn heeft per 1 september 2000 de heer drs. Peter Gort benoemd tot algemeen directeur. De heer Gort is 40 jaar, woont in Maarssen, is gehuwd en heeft 2 dochters. Hij is lid van de Nederlands Gereformeerde/Christelijke Gereformeerde combinatiegemeente te Houten.

De heer Gort studeerde eerst bedrijfskunde op Nijenrode, vervolgens theologie in Kampen en daarna automatisering (PION). Zijn loopbaan begon bij Fokker; allereerst in automatisering, later bij internationale Marketing & Sales (vliegtuigenverkoop). Daarna heeft hij bij de bedrijfsadviestak van consultancy- & automatiseringsbedrijf Cap Gemini gewerkt. Momenteel voert hij een eigen bedrijf.

De heer Gort volgt de huidige directeur drs. Marinus Verweij op die per 1 oktober toetreedt tot de directie van het College Bouw Ziekenhuis-voorzieningen in Utrecht als plaatsvervangend algemeen secretaris.

ZOA-Vluchtelingenzorg is een christelijke organisatie voor internationale humanitaire hulpverlening en voert programma's uit in Azië, Afrika en Europa, van noodhulp en eerste opvang tot rehabilitatie en reïntegratie.

Zij ontvangt haar middelen van particulieren in Nederland en van (inter)nationale donors. De huidige omzet is circa 20 miljoen gulden per jaar. Ruim 250 medewerkers zijn werkzaam in de programmalanden en

30 in Nederland.

Voor verdere informatie:

ZOA-Vluchtelingenzorg, Els Hekstra, (: 055 3680834 fax: 055 3668799 Postbus 4130, 7320 AC Apeldoorn E-mail: (e.hekstra@ZOAweb.org)