Politiebericht Utrecht stad

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 30-08-2000

Politiebericht Utrecht: districten Utrecht stad, tijd 09.40 uur
Man beschoten

UTRECHT Op woensdagochtend, omstreeks half vijf raakte een 29-jarige man uit Utrecht gewond bij een schietpartij.

De man liep over de Nobelstraat en kreeg hier een woordenwisseling met een nog onbekend gebleven man. Tijdens deze woordenwisseling trok de onbekende man een vuurwapen en schoot op de 29-jarige. Hierbij raakte hij gewond aan o.a arm en been en moest worden vervoerd naar het ziekenhuis. Na de schietpartij vluchtte de onbekende man weg.

Na behandeling kon de 29-jarige het ziekenhuis weer verlaten. Direct na de schietpartij stelde de technische recherche een sporenonderzoek in. Omwille hiervan werd de Nobelstraat gedurende 2.5 uur afgesloten. Een 25-jarige man uit Utrecht negeerde tot drie keer toe de afzetting en werd, na zich hevig verzet te hebben, aangehouden en ingesloten voor verhoor. De politie heeft de schietpartij in onderzoek.

Vrouw betast en krijgt klappen

UTRECHT Op vrijdagmiddag, omstreeks vijf uur, werd een 36-jarige vrouw onzedelijk betast. De vrouw liep over de Potterstraat en passeerde hier een groep van vijf jongens in de leeftijd van 16 a 20 jaar. Toen de vrouw de groep gepasseerd was werd ze door een van hen onzedelijk betast waarna de groep weer verder liep. De vrouw vond dit zeer onbehoorlijk en liep naar de jongen toe die haar betast had en vroeg om een verklaring. Direct hierop werd de vrouw verschillende keren geschopt en geslagen door diezelfde jongen en de groep liep vervolgens weg. Door de vechtpartij liep de vrouw enkele schaafwonden op.

Tijdens de vechtpartij liep er veel winkelend publiek op straat, echter niemand stak de vrouw een helpende hand toe. De politie verzoekt getuigen van dit voorval contact op te nemen met de recherche Paardenveld onder telefoonnummer 030-2397111.

Diefstallen uit winkel

UTRECHT - Op dinsdagmiddag werd een 33-jarige vrouw uit Arnhem aangehouden voor winkeldiefstal. De vrouw wilde een winkel, op Boven Clarenburg, verlaten zonder 2 flessen port en een fles bier af te rekenen bij de kassa. Dit werd opgemerkt door winkelpersoneel en de politie werd gewaarschuwd. Deze nam de vrouw mee naar het bureau. Na verhoor en een proces-verbaal op zak kon de ze huiswaarts keren.

UTRECHT- Op dinsdagmiddag werd een 23-jarige vrouw uit Utrecht aangehouden in een winkel gelegen aan de Hammerskjoldhof. Ze wilde de winkel verlaten zonder een paar schoenen af te rekenen bij de kassa. Winkelpersoneel zag dit en droeg de haar over aan de politie. Tegen de vrouw is proces-verbaal opgemaakt. De schoenen bleven achter in de winkel.

Rijden onder invloed

UTRECHT- Op woensdagochtend werd omstreeks twee uur, een 25-jarige man uit Bilthoven aangehouden voor het rijden onder invloed. Surveillerende agenten zagen de 25-jarige verdachtrondrijden.

De man werd gecontroleerd en onderzoek wees uit dat de hij alcohol had gedronken. Op het bureau blies hij 1.25 promille. Verder onderzoek wees uit dat de 25-jarige niet in het bezit was van een geldig rijbewijs. Voor beide zaken is proces-verbaal opgemaakt.

Scooterrijdster met grote mond
UTRECHT Op dinsdagmiddag zagen surveillerende agenten op de fiets een dame met hoge snelheid op een scooter rijden over het Neude.

De bestuurster, een 18-jarige vrouw uit Utrecht, werd gesommeerd te stoppen. In plaats van de stoppen gaf ze vol gas en reed weg. Met de fiets werd de achtervolging ingezet en op de Potterstraat kon de vrouw toch tot stoppen worden gedwongen. De 18-jarige kreeg een bekeuring maar wilde haar gegevens niet opgeven en maakte schoppende bewegingen naar de agenten toe. Hierop werd de ze aangehouden en overgebracht naar het bureau.

Na een goed gesprek en een bekeuring kon de vrouw het bureau weer verlaten.

Inbraak in bedrijf
UTRECHT Op dinsdagochtend, omstreeks half elf werd een 25-jarige man aangehouden nadat hij even daarvoor een telefoon uit een bedrijf had gestolen.

Een uur eerder had een medewerker van een bedrijf, gelegen aan het Wilhelminapark, gezien dat de 25-jarige naar binnen was gelopen en hier een mobiele telefoon had weggenomen en het pand uitrende.

De politie werd gewaarschuwd en startte een zoektocht in de omgeving en trof de 25-jarige aan. De man werd aangehouden en in zijn kleding troffen de agenten de gestolen telefoon aan. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.