Nieuw bedrijf KPN Valley richt zich op innovatie

Datum:30 augustus 2000
Nummer:062p

KPN START NIEUW BEDRIJF DAT ZICH RICHT OP INNOVATIE: KPN VALLEY

KPN start een nieuw bedrijf dat zich richt op het versnellen en verbreden van de innovatie. Het nieuwe bedrijf gaat KPN Valley heten, naar Silicon Valley. Het is de bedoeling bij KPN Valley een ondernemersklimaat te creëren waarbij nieuwe diensten versneld tot wasdom kunnen komen. Deze worden dan na verloop van tijd als waardevolle aanvullingen aan de portfolio van de KPN bedrijfsonderdelen toegevoegd. Het nieuwe bedrijf is een 100% dochter van KPN. Bij de start zal de moeder ruim 100 mln euro in KPN Valley investeren. Voor KPN is de KPN Valley ontwikkeling niet alleen vanuit zakelijk oogpunt van groot belang, maar is het als vernieuwingstraject grensverleggend.

KPN Valley bestaat uit drie onderdelen.
De incubator geeft aan initiatiefnemers met innovatieve en kansrijke ideeën de mogelijkheid hun idee tot uitvoering te brengen. De initiatiefnemers kunnen zowel van binnen als van buiten KPN komen. Het huidige KPN Ventures BV wordt ingebracht in KPN Valley. Het zal sterker dan voorheen investeren in Dotcom bedrijven en het bevorderen van kennisoverdracht tussen deze bedrijven en KPN. Tot slot start een onderdeel dat zich richt op de convergentie, het naar elkaar toe groeien van markten, diensten en technologieën, e.g. media en breedband, mobiel en internet, IT en telecom. Het zal nieuwe diensten gaan ontwikkelen door gebruik te maken van de portfolio van KPN, externe partijen en de ontwikkelingen bij KPN Research B.V. KPN talenten en nieuwe instroom van medewerkers van buiten KPN zullen in een geëigende omgeving de kans krijgen om aan deze vernieuwingsprojecten deel te nemen. KPN Valley zal in dit verband tevens een E-business school opzetten i.s.m. externe instanties om KPN medewerkers in praktijkverband op te leiden op het gebied van de E-businessontwikkelingen.

Tot directeur van KPN Valley wordt benoemd de heer Rob Langezaal. Deze is nu nog directeur van de Business Unit Telecommerce. De Raad van Commissarissen van KPN Valley zal bestaan uit leden van de Raad van Bestuur van KPN, onder voorzitterschap van zijn bestuursvoorzitter Paul Smits.

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties