Sun Microsystems toont dataopslag voor Internet-economie

Datum nieuwsfeit: 30-08-2000
Sun Microsystems toont dataopslag voor Internet-economie

Nieuwe opslagcomponenten, databeschermingssoftware en -diensten

Wijk bij Duurstede, 30 augustus 2000 - Op een storage-evenement in Wijk bij Duurstede heeft Sun Microsystems vandaag haar nieuwe reeks storage-oplossingen getoond aan Nederlandse klanten en relaties.

Managed Storage Networks
De huidige generatie netwerken, voorzien van servers, randapparatuur, draadloze apparaten en desktops, leidt tot een bijna oneindige groei van data en daarmee van data-opslag. Op basis van haar ervaring met complexe, schaalbare en via een netwerk verbonden systemen, maakt Sun nu 'any-to-any '-connectiviteit mogelijk. Via open standaard-interfaces en technologieën heeft elk apparaat toegang tot data via elke combinatie van servers en opslag. De open opslag van Sun biedt dezelfde functionaliteit als de grotere mainframe-oplossingen, maar zorgt door haar netwerkfaciliteiten voor efficiëntere toegang en lagere kosten.

De getoonde oplossingen zijn onder te verdelen in drie categoriën: een geavanceerd modulair diskopslagsysteem - het Sun StorEdge T3 Array -, databeschermingssoftware waarmee ondernemingen hun data vanaf elke locatie op multivendor arrays kunnen beheren; en een complete reeks opslagspecifieke diensten voor totale data-integriteit. De diensten variëren van 24x7 monitoring en anticiperend bijsturen tot capaciteitsplanning, prestatieafstemming en consultancy voor architectuur, prototype en implementatie.

Systeemproducten
Sun StorEdge T3 Array is ontwikkeld voor hogebeschikbaarheids netwerkopslag, van werkgroep tot en met enterprise. Het systeem is niet groter dan een desktop en heeft opslagcapaciteit tot eenderde terabyte. Sun StorEdge T3 Array is ontworpen zonder 'single point of failure'. Dit resulteert in zeer hoge beschikbaarheid en betrouwbaarheid. Door de modulaire opbouw kan een oplossing gerealiseerd worden die uiteenloopt van
324 gigabyte tot 88 terabyte.

Softwareproducten
De hardwareoplossingen worden aangevuld met databeschermingssoftware als StorEdge Network Data Replicator (SNDR) en StorEdge Instant Image-software voor geavanceerd lokaal- en remote databeheer en bescherming tegen onderbrekingen.
De Network Foundation Software voor Solaris, de basisinfrastructuur van het Managed Storage Network, biedt infrastructuursoftware voor gezamenlijke opslag voor Solaris-servers.

Services en programma-initiatieven
De opslagconsultancydiensten van Sun bestaan uit professionele ondersteuning, training en certificatie en uit de Sun Remote Services voor pro-actieve controle via een continue veilige verbinding. De SunTone-certificering voor Storage Service Providers (SSP's) zet een kwaliteitsstandaard op basis van de specificaties van Sun Network Storage-platforms, servicerichtlijnen, methodes, processen en architectuur. Voor meer informatie:
www.sun.com/aboutsun/media/presskits/networkstorage/index

Sun Microsystems
Sun Microsystems, opgericht in 1982, heeft met haar unieke visie 'The Network Is The Computer' een leidende positie veroverd op het gebied van hardware, software en diensten. Met haar technologie voorziet Sun het Internet van de kracht waarmee ondernemingen wereldwijd profiteren van de netwerkeconomie: 'We're the dot in .com'. Sun behaalde een jaaromzet van $
15,7 miljard en is vertegenwoordigd in meer dan 170 landen. Op www.sun.nl is meer informatie over het bedrijf beschikbaar.

Sun, het Sun-logo, Sun Microsystems, Solaris, Java en 'The Network Is The Computer' zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Sun Microsystems, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Alle SPARC-handelsmerken worden onder licentie gebruikt en zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van SPARC International, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Producten die het SPARC-handelsmerk dragen, zijn gebaseerd op een architectuur die ontwikkeld is door Sun Microsystems, Inc.

VOOR MEER INFORMATIE:
Sun Microsystems Computers