UnieKaas en Koninklijke Wessanen gaan in joint venture

Datum nieuwsfeit: 30-08-2000

UNIEKAAS

UnieKaas en Koninklijke Wessanen gaan in joint venture

Strategische wens van UnieKaas wordt vervuld:
UnieKaas en Koninklijke Wessanen gaan in joint venture kaas produceren

Veenendaal, woensdag 30 augustus 2000 - UnieKaas Holding B.V. en Leerdammer Company, een 100% dochter van Koninklijke Wessanen, kondigen vandaag hun voornemen aan een joint venture op te zetten voor de productie van kaas. Deze productie zal plaatsvinden in Kaasfabriek Dalfsen te Dalfsen, die eigendom wordt van een nieuwe onderneming, Salland BV. In deze onderneming neemt UnieKaas voor 60% deel en Wessanen voor de overige 40%.

'Met deze joint venture gaat een belangrijke strategische wens van onze onderneming in vervulling,' aldus directeur drs. J. Gardner van UnieKaas Holding.

'Binnenkort kunnen wij immers een belangrijk deel van onze kaasbehoefte in eigen beheer produceren. UnieKaas is daarmee niet langer alleen kaasveredelaar, maar ook kaasproducent. Voor ons is de continuïteit van onze grondstoffentoevoer van groot belang. Deze joint venture onderstreept dat. Met deze samenwerking wordt een betere bezetting van de productiecapaciteit bereikt van producten met hoge toegevoegde waarde.'

De Kaasfabriek Salland is een modern productiebedrijf en behoort tot één van de grotere kaasproductiebedrijven in Nederland. In de fabriek werken circa 80 mensen. Voor de werkgelegenheid zal de joint venture geen gevolgen hebben, zo maken de partners bekend.

Over UnieKaas:
De huidige UnieKaas Holding B.V. is ontstaan per 1-1-1999 toen een aantal Nederlandse kaasgroothandels fuseerden onder deze naam. De omzet is jaarlijks circa f 0,5 miljard. Behalve kaasveredelaar is UnieKaas binnenkort dus ook kaasproducent. UnieKaas is bekend van onder andere de merken UnieKaas Echte Goudse, Parrano, Black Label en Almhof Biogarde Zuiveldesserts. UnieKaas is tevens één van de grootse buitenlandse kaasimporteurs

Noot voor redacties