KPN investeert in Europese uitrol van internet toegang

Datum nieuwsfeit: 30-08-2000

Datum:30 augustus 2000
Nummer:063p

KPN investeert in Europese uitrol van internet toegang Over enkele weken start Planet Internet in Duitsland

KPN gaat in een aantal Europese landen internet toegang bieden in de consumentenmarkt. Over enkele weken start het onder de naam Planet Internet de activiteiten om in Duitsland klanten te werven. KPN heeft hiervoor in Berlijn een kantoor geopend. Na Duitsland wil KPN ook in andere Europese landen internet toegang gaan leveren. Dit kan door het uitrollen van de Planet-formule of door aansluiting te zoeken bij bestaande entry portals. Doel is het aantal internet klanten in Europa fors uit te breiden.

In Nederland en België levert KPN al met veel succes internet toegang. Met de merken Planet Internet, Het Net, XS4ALL en HCCnet is het marktleider in Nederland. Planet België is in dat land de nummer twee. In totaal heeft KPN nu ruim 1,5 miljoen consumenten.

Naast toegangsdiensten rolt KPN ook de content diensten uit in Europa. In dit kader kondigde het onlangs aan samen met ABN AMRO financiële diensten via internet aan te gaan bieden onder de naam Money Planet. Verder werkt KPN op dit gebied onder andere samen met de content partners Disney, Endemol/SBS, 3rd Elevation/M-player, NOB Interactive en Travel Unie.

Via haar belang (77.5%) in E-Plus is KPN al actief op de Duitse mobiele telefoniemarkt. E-Plus exploiteert een eigen internet/WAP portal voor haar klanten. Met het oog op het in elkaar groeien van de internet- en mobiele omgeving is het de verwachting dat de internetactiviteiten van Planet Internet en E-Plus op termijn geïntegreerd worden.

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties