Alcredis Financial Services gaat live met LeaseOffice

Datum nieuwsfeit: 30-08-2000

Alcredis Financial Services gaat live met LeaseOffice van Co-maker

Leidschendam, 30 augustus 2000 - Alcredis Financial Services in Vianen heeft voor haar nieuwe front- en back office de standaardoplossing LeaseOffice van Co-maker in gebruik genomen. Alcredis is dienstverlener op het gebied van lease en financiering van auto's. Met LeaseOffice wordt de volledige lease-administratie bij het bedrijf verzorgd.

LeaseOffice is in snel tempo marktaandeel aan het veroveren in Nederland. Nederland geldt als één van de landen waar de autoleasebranche zich het sterkst heeft ontwikkeld. Alcredis heeft voor LeaseOffice gekozen, omdat het als enige standaardoplossing alle specifieke behoeften van een leasemaatschappij ondersteunt met een krachtige, moderne technologie.

In zijn meest uitgebreide vorm biedt LeaseOffice volledige ondersteuning van de commerciële, logistieke en financiële processen die een rol spelen bij een lease-administratie. Dankzij de modulaire opbouw kan het pakket speciaal worden samengesteld aan de hand van de grootte en de specifieke kenmerken van een bedrijf. Het is daardoor geschikt voor zowel wagenparkbeheerders met een wagenpark van minder dan 500 auto's als voor leasemaatschappijen die een vloot van meer dan 10.000 auto's beheren.

S.H. van Groningen, algemeen directeur van Alcredis: "Alcredis verlangde, gegeven haar ambities, een snelle implementatie van een nieuw systeem. LeaseOffice voldeed aan deze behoefte. Met LeaseOffice hebben wij grip op onze groei en zijn wij klaar voor de volgende stap in ons groeiscenario."

Met LeaseOffice is het mogelijk om zowel multi-label als multicompany te werken. Alcredis gebruikt nu voor haar labels Toyota, Suzuki en Lexus. Alcredis heeft het voornemen om ook op termijn multicompany te gaan werken.

Ron van Bijsterveld, lid van de directie van Co-maker: "Co-maker verwacht dat importeurs een belangrijke rol gaan spelen in de markt van lease- en financieringsproducten. De stap van Alcredis naast LeaseOffice geeft aan dat LeaseOffice hun streven invult om via hun dealers financiële producten te verkopen."

Alcredis Financial Services
Alcredis Financial Services in Vianen levert financiële diensten voor leasing en financiering van auto's en voor dealerbedrijven. Alcredis maakt deel uit van de Louwman Groep, waartoe onder meer de importeurs van Toyota, Lexus en Suzuki behoren.

Co-maker
Co-maker heeft vanaf haar oprichting in 1991, de missie om samen met 'co-makers' - klanten, partners en medewerkers - vraagstukken van klanten te analyseren en op te lossen door de inzet van ICT. De 'co-making'-aanpak van vraagstukken wordt toegepast in producten en projecten, waarbij telkens de aandacht voor de business van de klant centraal blijft staan. Tot de bekendste producten van Co-maker horen LeaseOffice, een compleet front- en back-office-pakket voor leasemaatschappijen, en InfoAware, een totaal oplossing voor logistieke en dienstverlenende bedrijven. Daarnaast levert Co-maker een aantal kleinere standaardoplossingen voor diverse branches. Inmiddels werken er 30 mensen bij het bedrijf in Leidschendam. Webpagina: www.co-maker.nl

Voor meer informatie:

Co-maker Lammers van Toorenburg PR
Richard Gerritsen Ward van Beek/ Julia Vonno
Tel: 070 317 80 40 Tel: 030 656 50 70
E-mail: r.gerritsen@co-maker.nl E-mail: co-(maker@lvtpr.nl)

Bijlage: Foto van links naar rechts Ron van Bijsterveld directeur Co-maker, en Dhr. S.H. van Groningen directeur Alcredis.