Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 31-08-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 31-08-2000 Persbericht district Den Bosch

WONINGINBREKER OP HETERDAAD AANGEHOUDEN (s-Hertogenbosch) Donderdagmorgen omstreeks 11.00 uur is in een woning aan de Vaars in s-Hertogenbosch, een 30-jarige Bosschenaar aangehouden. Een getuige had de man via een bovenlicht naar binnen zien klimmen en belde de politie. Deze trof de man aan in de woning. Hij had al diverse handtassen doorzocht op zoek naar geld. De verdachte is ingesloten.

WINKELDIEVEGGE (s-Hertogenbosch) In een kledingwinkel aan de Hinthamerstraat is donderdagmiddag een 31 jarige vrouw uit s-Hertogenbosch aangehouden. Zij had een jasje ter waarde van f. 110,00 weggenomen maar werd door winkelpersoneel betrapt , aangehouden en aan de politie overgedragen.

VROUW BIJ INBRAAK GEKNEVELD (s-Hertogenbosch) Afgelopen nacht is er door ten minste twee gemaskerde mannen ingebroken in een pand aan de Symon Pelgrimstraat in s-Hertogenbosch. In het pand sliep op dat moment een 26-jarige vrouw uit Amsterdam. Omstreeks 04.00 uur werd zij wakker omdat er iemand op haar sprong. Zij werd vrijwel onmiddellijk aan handen en voeten gekneveld. Daarna werden diverse in het pand aanwezige kluisjes opengebroken. Van het slachtoffer werd haar portemonnee met enkele honderden guldens en een gouden halsketting weggenomen. Nadat het slachtoffer haar handen vrij had weten te maken zag zij ruim een uur later kans om de politie te bellen. Toen agenten korte tijd later arriveerden en de vrouw door een raam op de grond zagen zitten, forceerden zij de voordeur en doorzochten het pand. De daders waren inmiddels gevlogen. Het is niet bekend hoe de verdachten binnen zijn gekomen.

MET GEWELD WONING BINNENGEDRONGEN (s-Hertogenbosch) Woensdagavond is een 42-jarige inwoner van s-Hertogenbosch aangehouden nadat hij kort daarvoor met geweld een woning aan de Evert van Dijkstraat was binnengedrongen. In de woning bedreigde hij diverse daar aanwezige personen. De man heeft al langere tijd relatieproblemen en hem was eerder op de avond door zijn huisgenote de toegang tot de woning geweigerd omdat hij te dronken zou zijn. Later kwam de man terug, vernielde met een schep de ruiten van de voordeur en drong op deze wijze naar binnen.

DRONKEN ACHTER HETSTUUR EN LOKAALVREDEBREUK (s-Hertogenbosch) Een 39-jarige Helmonder is afgelopen nacht twee keer aangehouden. Hij werd op de Koningsweg in s-Hertogenbosch betrapt op het rijden onder invloed in zijn personenauto. Hij werd aangehouden en bij nadere controle op het politiebureau bleek de man zo veel gedronken te hebben dat hij zijn rijbewijs moest in leveren. Omdat hij zijn rijbewijs niet bij zich had werd zijn auto op het politiebureau gestald met de mededeling dat hij de auto terug kreeg op het moment dat zijn rijbewijs was ingeleverd. De man werd daarna in vrijheid gesteld maar weigerde vervolgens het politiebureau te verlaten. Hij dreigde alle ruiten in te gooien als hij zijn auto niet mee zou krijgen. Na enkele vorderingen om het politiebureau te verlaten weigerde hij dat nog steeds en werd terzake lokaalvredebreuk aangehouden.

AANRANDING (s-Hertogenbosch) Woensdagavond is een 40-jarige uit s-Hertogenbosch aan de Noorderplas in haar woonplaats aangerand door een haar onbekende man. De man zat op een bank en sloeg bij het voorbijlopen van de vrouw smerige taal it. De vrouw reageerde daarop niet waarop de man opstond en de vrouw bij haar borsten pakte. Daarna ging hij weer zitten. Thuis gekomen belde de vrouw onmiddellijk de politie. Een politieonderzoek in de omgeving leverde niet het gewenste resultaat op.

DOORGEREDEN NA AANRIJDING (Drunen) Woensdagavond vond er een aanrijding plaats op de Begoniastraat in Drunen. De bestuurster van een personenauto reed tijdens het keren tegen een muurtje dat over een lengte van 1,5 meter beschadigd werd. Een getuige die de aanrijding zag gebeuren zag de vrouw na de aanrijding met haar auto wegrijden en noteerde het kenteken. De auto is later op de avond met schade aangetroffen op de Zonnebloemstraat in Drunen. De bestuurster kon echter nog niet worden gehoord.

INBRAAK (s-Hertogenbosch) In de nacht van woensdag op donderdag is er ingebroken in een bedrijfspand aan de Jan Heinsstraat in s-Hertogenbosch. Er is een ruit ingeslagen. Het is niet bekend wat er uit het pand ontvreemd is.

GESTOLEN AUTO UITGEBRAND (s-Hertogenbosch) Aan de Oosterplasweg in s-Hertogenbosch moest de brandweer woensdagavond een in brand staande personenauto van het merk Mercedes blussen. Niet voorkomen kon worden dat de auto geheel uitbrandde. Politieonderzoek wees uit dat de auto op 29 augustus tussen half acht en acht uur s-avonds vanaf de Parade was gestolen.

INGESLOTEN NA ONBEVREDIGD GEVOEL (s-Hertogenbosch) Een 16-jarige jongen uit Veghel moest zijn bezoek aan een bordeel in de Schilderstraat woensdagavond uiteindelijk bekopen met een aantal uurtjes politiecel. De jongen had een bedrag van f. 100,00 betaald maar had kennelijk zodanig veel aan bacchus geofferd dat zijn voorgenomen gelukzaligheden in het water vielen. Hij eiste zijn geld terug en maakte, toen hij dat niet kreeg, zodanig veel amok dat de politie er aan te pas moest komen. Hij werd buiten gezet maar ook de politie kon daarna geen land met de knaap bezeilen. Uiteindelijk is hij terzake openbare dronkenschap ingesloten. In de vroege ochtenduren is hij weer in vrijheid gesteld.

AUTODIEFSTAL (s-Hertogenbosch) In de nacht van woensdag op donderdag is vanaf de Meester Weechslaan in s-Hertogenbosch een witte Mercedes bestelbus voorzien van het kenteken VN-64-TZ gestolen.