Politiebericht Groningen

Datum nieuwsfeit: 31-08-2000

Politiebericht Groningen: Groningen 31-08-2000 Slachtoffer schietincident bekend
donderdag 31 augustus 18.30 uur

Ook landbouwvoertuig te water

Groningen: Landbouwvrachtauto tussen wal en schip Donderdagmiddag is tussen de St. Jansbrug en de Poelebrug een landbouwvrachtauto tussen de wal en twee woonboten gevallen. De 31-jarige bestuurder probeerde tijdens het uitparkeren een boom te ontwijken en verloor met een voorwiel het contact met de grond. De auto kieperde hierdoor van de kade tussen de wal en twee woonboten. De bestuurder kwam met de schrik vrij.
De twee woonboten en de auto liepen lichte schade op. Omdat er sprake was van enig olieverlies heeft de brandweer oil-booms in het water geplaatst. Takelbedrijf Poort heeft, onder toezicht van de brandweer in verband met gasleidingen, in de loop van de middag de auto veilig kunnen bergen. De rijbaan van het Schuitendiep is enige tijd gestremd geweest.

Winschoten: slachtoffer schietpartij bekend
Het slachtoffer van de schietpartij afgelopen nacht in Bellingwolde is bekend. Het gaat om een 47-jarige inwoner van Wedde die bij het incident om het leven kwam. Uit sectie is gebleken dat de man door enkele schoten om het leven is gekomen. De politie is nog bezig met het buurtonderzoek en het horen van getuigen en de verdachte. Getuigen die iets gezien of gehoord hebben van het incident kunnen zich bij de politie te Winschoten melden.

Inlichtingen afdeling Communicatie tel.050-5995010