Politieberichten Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o.

Datum nieuwsfeit: 31-08-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 31-08-2000 1e persbericht 31 augustus 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Vernieling en bedreiging
Donderdagmorgen om 3.05 uur zijn op het Stationsplein een 41-jarige man uit Valkenswaard en een 34-jarige man zonder vaste woonplaats aangehouden. De man uit Valkenswaard zat de ander met een mes achterna. Hij werd aangehouden voor bedreiging. De aanleiding was dat de 34-jarige man een terrasstoel tegen de bromfiets van de ander had gegooid. Hierdoor was de bromfiets beschadigd. Hij werd dan ook aangehouden voor vernieling. Beiden zijn voor onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Diefstal voertuigen

- Woensdagavond is vanaf de Biesterdwarsweg een zwarte Honda motor, type VT1100 met het kenteken MX-13-RN gestolen.

- Vanaf de Fuutlaan verdween die avond een zwarte BMW 540 met het kenteken 80-FH-LJ.

Helmond: Vernieler aangehouden
Op de Marktstraat is donderdag om 1.25 uur een 22-jarige man uit Helmond aangehouden. Hij had even daarvoor een ruit van een kantoor op de Noord Koninginnewal vernield. Volgens getuigen had hij met stenen tegen de ruit gegooid. Die getuigen gaven ook zijn signalement door, zodat hij even later aangehouden kon worden. Na verhoor is hij in vrijheid gesteld. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.

Helmond: Schutting in brand
Woensdagavond om 23.00 uur stond de schutting achter een woning aan de Jan Visserhof in brand. De bewoners, die de brand ontdekten, hebben het vuur zelf geblust. De brand was aangestoken.

Helmond: Woninginbraak
In de nacht van woensdag op donderdag is ingebroken in een woning aan de Bachlaan. De achterdeur is opengebroken. De bewoner mist een cadeaubon van fl. 25,= en mogelijk enkele cds.

Budel: Drugsdealer aangehouden
Bij een horecagelegenheid aan de Deken van Baarsstraat is donderdag om
1.45 uur een 20-jarige man uit Budel aangehouden. Hij werd door personeel van de zaak betrapt met acht cachetten wit poeder. Bij controle op het politiebureau bleek het poeder cocaïne te zijn. De man is ingesloten voor nader onderzoek.

Deurne: Lastige jongen
Bij een hangplek aan de Schelde is woensdag om 19.25 uur een 22-jarige man uit Deurne aangehouden. De man maakte deel uit van een groep van ongeveer tien personen. Politiemensen zagen dat twee van hen alcohol dronken. Deze twee, 17 en 24 jaar uit Deurne, kregen een bekeuring. Daarop gooide de 22-jarige een leeg bierflesje in de struiken. Hem werd zijn naam gevraagd, die hij weigerde op te geven. Hij werd aangehouden en na verhoor in vrijheidgesteld. Een proces-verbaal wordt opgemaakt.

Nuenen: Inbraak
In de nacht van woensdag op donderdag is ingebroken in een bedrijf aan De Huufkes. Het hekwerk rond het bedrijf is opengeknipt en een bestelauto, die op het terrein stond, is opengebroken. Uit de auto verdween gereedschap zoals een slijptol, lasapparaat, een aggregaat en enkele lampen.

Bergeijk: Bromfietser gewond
Een 34-jarige bromfietser uit Bergeijk is woensdagavond om 21.30 uur gewond geraakt bij een aanrijding op de Mr. Pankenstraat. De man reed plotseling naar de linkerweghelft waar op dat moment een personenauto met een 60-jarige man uit Bergeijk achter het stuur tegemoet kwam rijden. De automobilist kon hem niet meer ontwijken. De bromfietser is met hersenletsel in het St. Josephziekenhuis opgenomen.

Veldhoven: Stropers bekeurd
Op de Strijpsebaan zijn woensdagavond om 19.55 uur een 69-jarige Eindhovenaar en een 75-jarige Veldhovenaar betrapt op stropen. Een getuige had gezien dat beiden met een lange hond (jachthond) het veld ingingen. Bij controle bleek dat de Eindhovenaar een konijn bij zich had, dat juist gedood was. De lange hond is van de Veldhovenaar. De hond en het dode konijn zijn in beslag genomen.