Tros presentatie seizoen 2000/2001

Afdeling Communicatie
Hilversum, 31 augustus 2000

TROS-PRESENTATIE SEIZOEN 2000/2001

'Het gaat goed met de TROS. We hebben een grote plaats in de harten van de Nederlandse kijkers en luisteraars. Wij hebben het talent, de mensen, de middelen en de vaste wil om een belangrijke rol te spelen binnen het publieke bestel.' Met deze woorden gaf voorzitter Karel van Doodewaerd vandaag, donderdag 31 augustus, tijdens de jaarlijkse winterpresentatie het startsein voor een nieuw seizoen voor de TROS.

De TROS-voorzitter gaf traditiegetrouw een beschouwing op de ontwikkelingen m.b.t de publieke omroep en kwam hierbij tot de volgende conclusies:

1. Dat publiek omroep niet met een objectieve stem moet spreken maar met de subjectieve duidelijke te onderscheiden stemmen
van de stromingen in de Nederlandse samenleving. Geen mengvoer maar herkenbare gerechten.
2. Dat internet, de toekomstige basis van Radio en TV, ruimte moet kunnen bieden voor omroepverenigingen om bestaande relaties te onderhouden en nieuwe relaties te bouwen. In eigen kleuring en trots onder eigen vlag en met eigen verenigingsmiddelen. 3. Dat het meer dan ooit belangrijk wordt om met evenementen en TV opnames de Nederlanders in hun eigen regio overal in
Nederland op te zoeken. TROS moet zichtbaar zijn op de buis, radio, internet en in de eigen regio.

Van Doodewaerd: 'Uit het oog uit het hart zegt het spreekwoord. TROS wil meer dan alleen marktaandeel, vooral een aandeel in
het hart van de Nederlandse kijkers en luisteraars en zichtbaar zijn. In het oog dus!'

31 aug 00 12:51