Samenwerking Pulse.Interactive en Interim Technology

Datum nieuwsfeit: 31-08-2000

P E R S B E R I C H T

Grootste e-business adviesbureau in Nederland ontstaat Pulse.Interactive en Interim Technology samen in Spherion/Xceed

Amsterdam, 31 augustus 2000 -- Pulse.Interactive, 100% dochteronderneming van Xceed inc., te Amsterdam en Interim Technology te Zeist gaan een intensieve samenwerking aan onder de naam Spherion/Xceed. Door deze samenwerking ontstaat het grootste e-business adviesbureau van Nederland. Bovendien is Spherion/Xceed als eerste in Nederland in staat een totaalpakket e-commerce diensten aan te bieden. De oplossingen van Spherion/Xceed bestrijken het hele gamma van internettoepassingen; van strategie, technologie en ontwikkeling tot marketing en sales, alsook oplossingen voor de logistieke problemen die ontstaan door deze 'nieuwe' vorm van handelen. In totaal werken er in Nederland bijna 500 mensen bij de samenwerkende partners. Op korte termijn worden de activiteiten uitgebreid naar andere Europese landen. Spherion houdt 8,3% van de equity van Xceed.

De samenwerking met Spherion is voor Yuri Dokter, oprichter van Pulse.Interactive, een logische stap: "E-business groeit de komende drie jaar naar verwachting met 85%. Het bedrijfsleven heeft daarbij hulp nodig. Wij kiezen ervoor een totaalpakket aan te bieden. Bedrijven willen meer dan alleen een website. Internet zal integraal onderdeel van de bedrijfsvoering moeten uitmaken. Door de samenwerking met Spherion zijn we beter dan wie ook in staat end-to-end oplossingen aan te bieden."

Digital Value Network
Als enige in Nederland is Spherion/Xceed straks in staat bedrijven een breed scala consulting- en ontwikkeldiensten aan te bieden. Diensten die klanten een constante intelligente, efficiënte en state of the art bereikbaarheid garanderen, waardoor bedrijven hun kansen in de on line en offline wereld maximaal kunnen benutten. Deze benadering wordt door Spherion/Xceed 'Digital Value Network' genoemd. Hierbij worden kennis en kunde over en van marketing, technologie, creatie, systeemintegratie en e-commerce samengevoegd.

De klant moet straks niet bij Spherion/Xceed zijn voor alleen het bouwen van een spannende en flitsende website. E-commerce gaat in de ogen van het bedrijf veel verder dan dat. "Het moet daadwerkelijk een toegevoegde waarde hebben voor de opdrachtgever. Het betekent in de eerste plaats je doelgroepen kennen, daarna bedenk je oplossingen voor de logistiek en de workflow, technische implementatie en integratie
en ga je nadenken over merken en uitstraling. In deze unieke coöperatie kunnen we dat", meent Dokter. "We nemen een kwaliteitsvoorsprong op onze concurrenten in Nederland, maar ook in Europa. Wij willen onze opdrachtgevers helpen met oplossingen waarmee ze hun hele bedrijfsvoering kunnen optimaliseren."

Ad F.J. Vossenaar, general manager van Interim Technology Nederland in Zeist: "De samenwerking met Pulse.Interactive stelt ons in staat om een vooraanstaande positie in te nemen als totaalleverancier van e-business oplossingen. Naast onze bestaande ICT diensten inspireren we nu ook klanten bij het ontwikkelen en realiseren van e-business bedrijfsstrategieën. De samenwerking is een strategische stap waarmee we onze positie versterken in de sterk groeiende en dynamische markt van wereldwijde interactieve dienstverlening."

Pulse.Interactive
Pulse.Interactive is een full service internet professional services bureau in Amsterdam. De ruim 60 medewerkers bedienen een zeer gevarieerd klantenpakket met advies, interactieve marketing, interaction design en engineering. Pulse heeft daarbij een aantal unieke producten ontwikkeld, zoals de RapbOX®, een virtuele multi-user environment, de WebSnap, een digitale fotozuil met Internetverbinding, E-talage®, een E-shop module en een Content Management Tool (CMT).
Pulse.Interactive is een 100% dochter van het Amerikaanse Xceed (NASDAQ: XCED), een vooraanstaand bedrijf in interactieve communicatie en strategie. Xceed heeft behalve in New York ook vestigingen in San Francisco, Los Angeles, Phoenix, Salt Lake City, Chicago, Atlanta, Dallas, Denver en Londen.

Interim Technology
Interim Technology in Nederland maakt wereldwijd deel uit van de Technology Group van Spherion (NYSE:SFN). Deze businessgroup zet via haar 65 vestigingen in onder andere Noord-Amerika, Australië, Nieuw-Zeeland en Europa meer dan 6.000 hoog opgeleide IT-consultants in. Interim Technology realiseert ICT oplossingen op het gebied van e-business, outsourcing, software quality management, information design services, systeemontwikkeling en -beheer én beschikt bovendien over een eigen opleidingscentrum.
Spherion is actief op het gebied van Human Capital Management. Zij ondersteunt relaties bij het zo optimaal mogelijk inzetten, beheren en ontwikkelen van talent, technologie en outsourcing solutions. Steeds met als doel de prestaties van de organisatie te optimaliseren en te verbeteren. Met een unieke drie-traps benadering weet Spherion behoeftes inzichtelijk te maken, oplossingen te implementeren en resultaten meetbaar te maken. Op die manier ontstaat een zichtbaar concurrentievoordeel. Spherion heeft wereldwijd een jaaromzet van circa $3,8 miljard.

//////

Noot voor de redactie,