Reactie PVDA op rapport rekenkamer over integratiebeleid

Datum nieuwsfeit: 31-08-2000
Partij van de Arbeid

Den Haag, 31 augustus 2000

EERSTE REACTIE PVDA OP HET ARK-RAPPORT 'INBURGERING EN TAALONDERWIJS ALLOCHTONEN'

De PvdA-fractie is ingenomen met het ARK-rapport 'Inburgering en taalonderwijs allochtonen'. De fractie vindt dat in het rapport de knelpunten bij de inburgering van en het taalonderwijs aan allochtonen helder en inzichtelijk zijn weergegeven. De oproep van de Rekenkamer om de verschillende regelingen en wijzen van financiering beter op elkaar te laten aansluiten wordt door de PvdA volledig ondersteund. Minister Van Boxtel (Grote Steden- en Integratiebeleid) wil deze aanbeveling voorlopig nog niet opvolgen. Hij wil wachten tot 2001. Dit is voor de PvdA onacceptabel.

Fractievoorzitter Melkert heeft reeds eerder bij de minister aangedrongen de problemen bij de inburgering en het taalonderwijs met spoed aan te pakken. Bij de behandeling van het rapport van de Rekenkamer in de Tweede Kamer zal de PvdA er bij de minister dan ook opnieuw met klem op aandringen de problematiek ter hand te nemen.

Voor meer informatie: Saskia Noorman-Den Uyl 070-318 27 66