HongKong Port Authority geeft voorkeur aan HITT systemen

Bron: HITT
HITT

Persbericht Hong Kong VTS

Apeldoorn, 23 augustus 2000.

HongKong Port Authority geeft voorkeur aan HITT systemen

HITT heeft een Letter of Award ontvangen van HongKong Port Authority inzake de vervanging van het huidige systeem voor verkeersbegeleiding van scheepvaart in de haven en de kustwateren van HongKong.

Met deze Letter of Award heeft HITT de open internationale uitbesteding gewonnen van een project dat een omvang heeft van circa EUR 18 miljoen en dat in bijna drie jaar moet worden gerealiseerd. De concurrentiestrijd om dit prestigieuze project ging tussen gerenommeerde industriële conglomeraten uit Duitsland, Frankrijk, de Verenigde Staten en HITT.

De Letter of Award bevestigt het wereldwijde marktleiderschap van HITT op het gebied van gecompliceerde, veeleisende VTS (Vessel Traffic Services) systemen. Momenteel heeft HITT het project ter vernieuwing van de Schelde Radar Keten onder handen, terwijl in 1998 de vernieuwing van het VTS systeem in Rotterdam is opgeleverd. Beide projecten behoren tot de absolute top van de markt op dit gebied.

Het project is een nadere invulling van de strategie van HITT om internationaal door te breken, waarbij in eerste instantie de nadruk op Azië is gelegd.

HITT heeft voor de uitvoering van dit project een samenwerkingsovereenkomst met de C.S.L. divisie van Pacific Century SyberWorks gesloten. Deze sterke lokale partner zal, naast de invulling van enkele projectdelen, vooral op het gebied van telecommunicatie, de installatie van alle apparatuur op locatie voor haar rekening nemen.

HITT verwacht dat de contractondertekening binnen enkele weken plaatsvindt.

Profiel HITT
HITT is in 1994 opgericht en is door middel van een management buy-out voortgekomen uit de divisie Civiele Systemen van Hollandse Signaalapparaten B.V. De kernactiviteit van HITT is het ontwikkelen van software die wordt toegepast voor de beheersing en begeleiding van de lucht- en scheepvaart. Op dit gebied heeft de onderneming een technologie ontwikkeld waarmee vliegtuigen en schepen individueel, en met een hoge mate van betrouwbaarheid, kunnen worden geïdentificeerd en begeleid. Met deze technologie heeft HITT een vooraanstaande positie in de markt verworven. HITT levert als
projectverantwoordelijke naast de software tevens radars, communicatieapparatuur en computers. Ook installeert en onderhoudt zij de systemen. Binnen het segment Air Traffic Control concentreert HITT zich op beheersing van het luchtverkeer op de landingsbanen, taxibanen en platforms van de luchthavens. Binnen het segment Vessel Traffic Management richt de onderneming zich, behalve op havens en kustwateren, op de scheepvaart op rivieren, kanalen en binnenwateren. Daarnaast heeft HITT als dochteronderneming HITT Special Products, dat zich bezighoudt met geluidsmeetsystemen op en rond luchthavens. In 1999 behaalde HITT een omzet van EUR 14,8 miljoen (1998: EUR 15,1 miljoen) en een nettowinst van EUR 0,3 miljoen (1998: EUR 1,2 miljoen). Het gemiddeld aantal werknemers in 1999 bedroeg 97. Sinds 4 juni 1998 is HITT genoteerd aan de Euro.NM Amsterdam.

Voor nadere informatie:
De heer Drs. L.S. van der Scheer, algemeen directeur telefoon: + 31 (0)55 543 25 90
fax: + 31 (0)55 543 25 95
e-mail: (investor.relations@hitt.nl)