Halfjaarcijfers 2000 Cardio Control N.V.

Datum nieuwsfeit: 24-08-2000
Bron: Cardio Control NV
Cardio Control NV

Halfjaarcijfers 2000 Cardio Control N.V.

Persbericht, 24 augustus 2000
Kerncijfers (x EUR 1.000) 6 mnd 2000 6 mnd 1999 % Omzet 2.694 1.690 + 59%
Omzetkosten 902 684 + 32%
Bedrijfskosten 1.632 1.185 + 38%
Bedrijfsresultaat 161 -180
Bedrijfsresultaat/omzet 6% -11%
Winst per aandeel in centen + 1 - 4.5
Balanstotaal 9.960 9.656
Groepsvermogen 8.334 7.758
Solvabiliteit 84% 80%

Cardio Control N.V. te Delft -innovator van medisch-diagnostische ict-oplossingen- heeft de omzet in de eerste jaarhelft met 59% vergroot tot EUR 2,7 mln tegenover EUR 1,7 mln over dezelfde periode in 1999.
Het bedrijfsresultaat kwam uit op een winst van EUR 161.000,= tegen een verlies van NLG 180.000,= over de eerste zes maanden van 1999. Het grootste deel van de omzet werd gerealiseerd binnen Europa, met name in Duitsland, Frankrijk, Nederland, Noorwegen en Zweden, de landen waar Cardio Control eigen vestigingen heeft. Na Europa was de Verenigde Staten de belangrijkste afzetmarkt.

Cardio Control opereert op een snel groeiende niche-markt met slechts enkele aanbieders. `Indien het ons lukt het huidige groeitempo vol te houden de komende jaren moeten we binnen 5 jaar op een omzet van ruim EUR 45 mln kunnen komen met onze huidige niche, bij een resultaat van circa 15%. Door verdere verbreding van het productenpakket en acquisities kan de omzet zelfs richting een paar honderd miljoen gulden de komende jaren', aldus algemeen directeur D. Van Luijk van Cardio Control. Sinds de beursintroductie in 1998 nam Cardio Control twee bedrijven over in Scandinavië. `Een volgende acquisitie zou zich bij voorkeur in de Verenigde Staten dienen af te spelen vanwege de grote homogene markt voor onze producten aldaar. Momenteel wordt onderhandeld met enkele Amerikaanse bedrijven over vergaande samenwerking'.

Voor het gehele jaar verwacht de directie van Cardio Control een positief resultaat en een hogere omzet vergeleken met 1999. De directie wil zich nog niet uitlaten over de exacte hoogte van de verwachte winst en omzet voor geheel 2000 in verband met de lopende onderhandelingen over enkele grote opdrachten en over de genoemde samenwerking in de V.S.. De laatste jaren realiseerde Cardio Control 60 tot 70% van de jaaromzet in het tweede halfjaar. Het bedrijf is sinds 1993 winstgevend.

De komende week neemt Cardio Control deel aan een grote tentoonstelling tijdens het Europese Cardiologiecongres in de RAI te Amsterdam. Tijdens deze tentoonstelling worden de nieuwste Windows-versies van de verschillende produkten getoond en deels gereleased, als onderdeel van het zogenaamde Medical Diagnostic Workstation. Belangrijk voordeel van dit Workstation is dat alle modules zijn geïntegreerd en dat gebruik kan worden gemaakt van de SQL-7 server technologie. Tevens is koppeling met andere software (o.a. electronische medische dossiers) eenvoudig mogelijk dankzij het Workstation. Er worden circa 20.000 bezoekers verwacht op deze beurs.

Verder wordt de Palmtop-versie van Cardio Perfect geïntroduceerd, een digitale zakcomputer waarmee ECG's kunnen worden gemaakt, afgelezen en opgeslagen.
Ook zal transmissie als module daarbij worden ontwikkeld voor cardiologen die ECG's buiten het ziekenhuis willen beoordelen. De website van Cardio Control heeft onlangs een grondige vernieuwing ondergaan (www.cardiocontrol.com).
Op de Amerikaanse website (www.cardiocontrol-us.com) is bovendien het eerste e-commerce experiment van start gegaan.

Voor meer informatie:
Cardio Control NV