Cap Gemini Ernst & Young en Hogeschool Utrecht in e-business

Bron: Cap Gemini Ernst & Young

Cap Gemini Ernst & Young

Cap Gemini Ernst & Young en Hogeschool van Utrecht werken samen in e-business

Cap Gemini Ernst & Young en de Hogeschool van Utrecht (HvU) gaan samenwerken op het gebied van e-business. De samenwerking krijgt vorm door het uitwisselen van kennis, het gezamenlijk uitvoeren van toegepast onderzoek en projecten.

Vanaf september a.s. zullen medewerkers van Cap Gemini Ernst & Young bijvoorbeeld samen met studenten en personeel van de opleidingen Informatica en Technische Bedrijfskunde de door Cap Gemini Ernst & Young ontwikkelde leergang e-business volgen. Op het gebied van toegepast onderzoek levert de Hogeschool momenteel al een bijdrage in een marktonderzoek naar de kansen van Infomediary-in-the-box®. Daarnaast krijgen studenten van de Hogeschool de mogelijkheid bij Cap Gemini Ernst & Young stage te lopen en afstudeeropdrachten op het gebied van e-business te doen.

Met deze samenwerking wordt onder meer gehoor gegeven aan de oproep die Minister Jorritsma van Economische Zaken en Minister Hermans van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen recentelijk deden. In deze oproep moedigen zij onderwijsinstellingen en ICT- bedrijven aan om de onderling samenwerking te versterken waarmee Nederland haar positie als ICT-land verstevigt.

Drs. Adri Köhler, directeur Utrecht Business & IT Competence Center van de Hogeschool van Utrecht: "De samenwerking met Cap Gemini Ernst & Young is een voorbeeld van ons streven de aansluiting van het hbo met het bedrijfsleven te verbeteren. Er is nu gekozen de focus te richten op e-business. Een terrein dat disciplines als Informatie & Communicatie Technologie en (Technische) Bedrijfskunde perfect aan elkaar koppelt. Innovatie is daarbij het sleutelwoord.

Maickel C. Sweekhorst, business unit manager e-solutions/R@PID+ bij Cap Gemini Ernst & Young: "Deze samenwerking demonstreert onze maatschappelijke betrokkenheid. Wij willen er graag aan bijdragen dat meer studenten kiezen voor een opleiding en loopbaan in de IT-sector en dat hun opleiding optimaal aansluit bij de behoeften vanuit het bedrijfs-leven. Uiteraard hopen we op langere termijn dat een aantal studenten zal besluiten bij onze organisatie te komen werken."

Over De Hogeschool van Utrecht De Hogeschool van Utrecht behoort met ruim 26.000 studenten, zes faculteiten en 70 opleidingen tot grootste hbo-instelling van het land. De hogeschool heeft een breed en veelzijdig onderwijsaanbod variërend van reguliere voltijdopleidingen tot bedrijfsopleidingen, trainingen en consultancy. In het Utrecht Business & IT Competence Center (UBICC) van de Hogeschool van Utrecht werken het bedrijfsleven en het hoger onderwijs samen aan kennisontwikkeling en -overdracht. Het UBICC richt zich op het integreren en optimaliseren van (nieuwe) bedrijfsprocessen door toepassing van (nieuwe) informatietechnologie. Meer over de Hogeschool van Utrecht en UBICC is beschikbaar op de website: www.hvu.nl en www.ubicc.nl

Over Cap Gemini Ernst & Young Cap Gemini Ernst & Young is één van de grootste management- en IT-adviesorganisaties ter wereld en is genoteerd aan de Parijse aandelenbeurs. Op wereldwijde schaal is de onderneming actief in management consulting en IT-dienstverlening, systeemintegratie, technologieontwikkeling, ontwerp en outsourcing. Met deze activiteiten helpt de onderneming in de nieuwe economie zowel traditionele bedrijven als 'dot-companies' voortdurend nieuwe groeistrategieën te ontwikkelen. De nieuw geformeerde organisatie heeft wereldwijd meer dan 57.000 medewerkers in dienst en realiseert een omzet van 7,7 miljard euro (1999). Meer informatie over specifieke dienstverlening, kantoren en research is beschikbaar op de website: www.capgemini.nl en www.capgemini.com.

Cap Gemini Ernst & Young, Bart Sikking, woordvoerder Tel: 030 252 6186; e-mail: (bart.sikking@capgemini.nl)

Hogeschool van Utrecht, Nienke van Helden, hoofd communicatie Tel: 030 230 8242; e-mail: (n.vanhelden@staf.fnt.hvu.nl)