9292-ReisWijzer Internet weer gratis voor iedereen

Datum nieuwsfeit: 07-09-2000

Utrecht, 7 september 2000

9292 Openbaar Vervoer Reisinformatie komt aan klantwens tegemoet 9292-ReisWijzer Internet weer gratis voor iedereen

Vanaf heden is de 9292-ReisWijzer Internet van 9292 Openbaar Vervoer Reisinformatie weer gratis te bezoeken. 9292 is gestopt met het geven van betaalde reisadviezen via Internet. Klanten kunnen nu via www.9292ov.nl zonder meerkosten deur-tot-deur reisadviezen van bus, trein, tram, metro en ferry opvragen inclusief plattegronden van de aankomst- en vertrekhalte en aanvullende informatie voor onderweg.

Wens van de klant
Hiermee komt 9292 Openbaar Vervoer Reisinformatie tegemoet aan de wens van de openbaar vervoer-reiziger en belangenverenigingen zoals Rover en de Consumentenbond. Sinds de invoering van betaald Internet voor de ReisWijzer Internet, als proef gestart in oktober 1999, heeft het samenwerkingsverband tal van klanten verloren; van 16.000 dagelijkse bezoekers op ReisWijzer Internet toen tot gemiddeld 1.000 betalende Internetters nu.

OV-promoter
Met deze beleidswijziging meent 9292 Openbaar Vervoer Reisinformatie weer snel boven het oude bezoekersniveau uit te komen en daarmee weer een van de best bezochte sites van Nederland te worden. Door deze stap kan 9292 de rol van openbaar vervoer-promoter bij uitstek vervullen. Op de weg hier naar toe heeft het samenwerkingsverband reeds eind mei de formule veranderd, de huisstijl aangepast aan deze tijd, de Internetsite verfrist en uitgebreid en veelvuldig aan promotie gedaan.

9292
'9292' is de nieuwe merknaam van Openbaar Vervoer Reisinformatie (OVR), het samenwerkingsverband van alle openbaar vervoerbedrijven in Nederland. De organisatie geeft snelle, actuele reisadviezen van adres naar adres met alle vormen van openbaar vervoer (bus, trein, tram, metro en ferry). Zowel persoonlijk per telefoon (0900-9292 75 ct/pm) als elektronisch via Internet en WAP; gezamenlijk goed voor zo'n 14 miljoen reisadviezen jaarlijks.

Noot voor redacties