Antwoord Kamervragen over wachtlijsten voor kankerpatienten

Antwoord Kamervragen over wachtlijsten voor kankerpatienten

Aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Den Haag, 8 september 2000

De bij de brief aan mij toegezonden vragen van het lid van uw Kamer Van Blerck-Woerdman (VVD) over wachtlijsten voor kankerpatiënten (299014700) kunnen tot mijn spijt niet binnen de gebruikelijke termijn worden beantwoord.

De reden van het uitstel is in de eerste plaats dat nadere informatie over wachttijden voor patiënten die voor radiotherapie in aanmerking komen bij derden (o.m. de Nederlandse Vereniging voor Radiotherapie en Oncologie) verkregen moet worden. In de tweede plaats wil ik nagaan wat de oncologische beroepsgroep - dat wil zeggen oncologisch geschoolde chirurgen, radiotherapeuten en medisch oncologen - concreet gedaan heeft met mijn reactie van 9 december 1998 op de brief van de Nederlandse Vereniging voor Radiotherapie en Oncologie van 14 oktober 1998 over knelpunten binnen de radiotherapie. Onder verwijzing naar uw schrijven van 30 oktober 1998 met uw kenmerk VWS-98-1166 heb ik u een kopie van mijn reactie indertijd doen toekomen.

De beantwoording zal plaatshebben omstreeks 2 oktober 2000.

De Minister van Volksgezondheid,
Welzijn en Sport,