FNV steunt onderzoek Zorggroep Oosterlengte

Datum nieuwsfeit: 01-09-2000
FNV

ABVAKABO FNV steunt onderzoek Zorggroep Oosterlengte Regio Noord - (groningen@fnv.nl)

Vanaf begin dit jaar ontving ABVAKABO FNV in Groningen regelmatig klachten over de werksituatie bij Oosterlengte te Winschoten. Het verzoek van de bond tot een onafhankelijk onderzoek werd ingewilligd. Het onderzoek zal voor 1 november zijn afgerond. Regiobestuurder Jan Vos vraagt de medewerkers van Oosterlengte volledig mee te werken aan het onderzoek. Problemen werksituatie
In de afgelopen periode heeft de ABVAKABO FNV veel aandacht moeten besteden aan de Zorggroep Oosterlengte te Winschoten. Oosterlengte, zorgketen voor Oost-Groningen omvat de Thuiszorg, het verpleeghuis Old Wolde en de verzorgingshuizen De Renselheerdt en De Schutse. Vanaf begin van dit jaar bereiken de bond regelmatig brieven en telefoontjes van leden werkzaam bij Oosterlengte over problemen die zij ervaren in hun werksituatie.

Start onderzoek
Op 12 juli jl. werd de directie en Raad van Commissarissen over een aantal problemen geïnformeerd. En verzocht een onafhankelijk extern onderzoek te laten verrichten teneinde precieze aard en omvang van de problemen te analyseren en aanbevelingen te doen ter verbetering. De Raad van Commissarissen heeft positief gereageerd op het verzoek van ABVAKABO FNV. In overleg met de directie en de ondernemingsraad is gekozen voor het Organisatieadviesbureau Marsman, Van Dorsten en Partners, gevestigd te Groningen. Binnenkort zal begonnen worden met een algemeen oriënterend onderzoek. De bedoeling is dat het onderzoek voor 1 november zal zijn afgerond.

Medewerking
In het belang van de patiënten / bewoners, de organisatie en de werknemers van Oosterlengte adviseert ABVAKABO FNV haar leden volledige medewerking te verlenen aan het onderzoek. Berichten dat ABVAKABO FNV de Inspectie voor de Gezondheidszorg verzocht zou hebben een onderzoek te verrichten naar de kwaliteit van de zorg zijn onjuist.

Jan R. Vos, Regiobestuurder ABVAKABO FNV te Groningen Telefoon 050-5240101

Meer nieuws? Ga naar www.fnv.nl/noord.