Laatste voorstellingen Ja Zuster Nee Zuster in Carré

er zijn nog kaarten!
reserveren 020 6225225

de familievoorstelling (vanaf 8 jaar) van het ro theater en firma Rieks Swarte
naar de televisieserie van Annie M.G.Schmidt en Harry Bannink regie Pieter Kramer en Rieks Swarte
met Loes Luca als Zuster Klivia

Gisteren - donderdag 31 augustus - speelde het ro theater de eerste van zes extra voorstellingen van Ja Zuster Nee Zuster in Carré. De voorstelling, die van december tot en met maart al in heel het land voor uitverkochte zalen zorgde, werd ook door het dolenthousiaste publiek in Carré op een lange staande ovatie getrakteerd. In tegenstelling tot wat veel mensen denken zijn er voor alle voorstellingen in Carré nog kaarten verkrijgbaar, telefoon 020 6225225.

Twee seizoenen lang, van 1966 tot 1968, werkten Annie M.G. Schmidt en Harry Bannink aan de VARA-serie Ja Zuster Nee Zuster. In twintig afleveringen schreven zij TV geschiedenis: afspraken werden verzet, vergaderingen afgezegd en sportwedstrijden verplaatst. Nederland zat aan de buis gekluisterd. Speciaal voor de jaarlijkse familievoorstelling van het ro theater schreven Jacques Klöters en Flip Broekman een muzikale toneelbewerking van de serie met alle bekende liedjes live op het toneel. Een theatrale remix voor publiek vanaf 8 jaar, met Loes Luca als Zuster Klivia.

Uit de pers
Dolle pret en vanaf de eerste seconde Volkskrant
Een heerlijke wereld wordt tot leven gewekt NRC Handelsblad Het is dikke pret allemaal Telegraaf
Het ro heeft gewaagd en glansrijk gewonnen Algemeen Dagblad Je verlaat de zaal met een groot golvend feestgevoel Rotterdams Dagblad