Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 01-09-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 1-09-2000 Persbericht district Den Bosch

INBRAAK SCHOOL Vannacht is er ingebroken in een schoolgebouw aan de Rompertsebaan. Onbekenden braken via het plat dak in en hebben binnen de kluis opengemaakt met behulp van slijptollen en andere gereedschappen. Uit de klas werd een geldbedrag van 100.000 Belgische franken gestolen.

UITSLAANDE BRAND Vannacht heeft er een uitslaande brand gewoed boven een café aan de Baksveldstraat. De brandweer kwam met groot materieel ter plaatse en was de brand binnen een half uur meester. De eerste en tweede verdieping liepen ernstige schade op. Het café liep water- en rookschade op. In de Schilderstraat kon de politie later een 20-jarige bewoner van de Baksveldstraat aanhouden. Hij wordt verdacht van brandstichting. De politie heeft de zaak verder in onderzoek.

DIEFSTAL UIT BEDRIJF Vannacht hebben onbekenden de ruit van de voordeur van een bedrijf aan de Kleine Elst te Hintham ingegooid. Er werd niets ontvreemd.

TV IN BRAND Vannacht is een huis aan het Vermeerplantsoen in Drunen brand ontstaan in de woonkamer. Waarschijnlijk heeft de tv kortsluiting gemaakt. Het 3-jarig dochtertje werd wakker van rook in de slaapkamer. Zij waarschuwde daarop haar ouders. Men verliet het huis en belde de brandweer. Toen die terplaatse kwam was het vuur al spontaan gedoofd. Omdat men toch wat rook had ingeademd zijn de betrokkenen even naar het ziekenhuis geweest.

MAN MISHANDELD Vannacht is in de Vughterstraat een 19-jarige Bosschenaar door drie onbekenden zonder aanleiding mishandeld. De man liep een gebroken neus op, waarvoor hij zich in het ziekenhuis moest laten behandelen.

INBRAAK SNACKBAR In een snackbar aan de Kruisstraat in Kruisstraat is vannacht ingebroken. Er werd een ventilator, een radio/cd-speler, drank en snacks weggenomen.

OLDTIMER GESTOLEN Vannacht is aan de Goeman Borgesiusstraat een oldtimer gestolen. Het gaat om een donkerblauwe Mercedes-Benz 280 SL cabriolet uit 1971 met een waarde van 50.000 gulden. Het kenteken is AH-24-21. Aan de Bartholomeus Diazstraat is vannacht een zwarte VW Passat met het kenteken DR-TG-23 weggenomen. In Haarsteeg is vannacht aan de Tuinbouwweg vanaf de oprit van een huis een paarse Mercedes-Benz E300 met het kenteken GT-VJ-44 gestolen.

GESTOLEN AUTO AANGETROFFEN In de Nieuwkuijksestraat te Nieuwkuijk is donderdagavond laat een eerder die dag in Den Bosch gestolen auto teruggevonden.

TUINBANK GESTOLEN Uit de tuin van een huis aan de Oude Vlijmenseweg is vanncht een tuinbank met een waarde van 1000 gulden gestolen.