Korthals start campagne 'Niet te starten, niet te stelen'

Datum nieuwsfeit: 01-09-2000
Verbond van verzekeraars

Niet te starten, niet te stelen

Minister Korthals van Justitie geeft volgende week vrijdag het startsein voor de landelijk campagne 'Niet te starten, niet te stelen'. Het doel van de actie is automobilisten op te roepen hun voertuig te laten voorzien van een beveiligingssysteem.

Het Verbond heeft zijn leden opgeroepen met eigen campagnes aan te sluiten bij deze landelijke campagne. Hiervoor zijn informatiemappen met campagnemateriaal, zoals stickers, folders, advertentievoorbeelden en posters ontwikkeld. Ook is een cd-rom ontwikkeld met daarop al het actiemateriaal zodat het makkelijk voor eigen gebruik kan worden ingezet. De hele campagne wordt ondersteund met een nieuwe website: www.niettestartenniettestelen.nl. De Stichting Certificering Motorrijtuigenbeveiliging (SCM) coördineert de actie. Verzekeraars ontvangen de informatiemap volgende week. Voor meer informatie of bestellingen kan contact worden opgenomen met de SCM of met de Stichting Aanpak Voertuigcriminaliteit.

Bondig, 24 augustus 2000