Politieberichten stad Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 1-09-2000

Politieberichten stad Utrecht, 09.30 uur
Snelheidscontroles

UTRECHT Op de mr. Tripkade werd donderdagochtend een snelheidscontrole gehouden. Van de 961 gecontroleerde voertuigen reden er 51 te hard. De hoogst gemeten snelheid was 75 km/h, waar 50 km/h mag worden gereden. Alle overtreders kunnen thuis een bekeuring verwachten.

Op donderdagochtend werd tussen half tien en half elf een snelheidscontrole gehouden op de Atoomweg. Bij de controle, die werd uitgevoerd met een lasergun, kregen 20 automobilisten een bekeuring voor te hard rijden. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 85 kilometer per uur.

Op donderdagmiddag werd er een bromfietscontrole gehouden op de Kapteynlaan en het Moreelsepark. In totaal kregen 43 brom/snorfietser een bekeuring omdat deze een te groot vermogen hadden, geen oranje plaat, het niet hebben van een bromfietscertificaat en het niet dragen van de helm.

Tussen twee uur en vier uur op donderdagmiddag 31 augustus hield de politie een snelheidscontrole op de Cartesiusweg. In totaal passeerden 1276 automobilisten het controlepunt. 140 bestuurders reden harder dan de maximaal toegestane snelheid van 50 km/h. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 100 km/h.

Op de Rubenslaan werd donderdagmiddag tussen twee en vier uur een snelheidscontrole gehouden. Van de 932 gemeten automobilisten, reden 117 bestuurders harder dan de maximaal toegestane snelheid van 50 km/h. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 97 km/h.

Achtervolging gestolen auto

UTRECHT Op donderdagavond 31 augustus zagen surveillerende politieagenten omstreeks kwart over tien een gestolen auto op de Heemstedelaan staan. Toen de agenten stopten om de bestuurder te ondervragen, reed deze met hoge snelheid weg. Een achtervolging door de stad volgde. De bestuurder ging over t Goylaan via de Waterlinieweg naar het Stationsplein, Jan van Scorelstraat, de Berekuil en weer terug naar t Goylaan. Uiteindelijk werd de auto zonder bestuurder aangetroffen in een achtertuin aan de Rijnesteinhof. De bestuurder werd niet meer aangetroffen. De politie heeft de zaak in onderzoek.

Beroving

UTRECHT Donderdagavond 31 augustus rond kwart voor zeven werd een 30-jarige man uit Utrecht op de Van Imhoffstraat van zijn tas beroofd. De man parkeerde zijn auto toen drie jongens hem seinden dat er iets mis was. Ze vertelden dat hij een spijker in zijn achterband had. De Utrechter ging kijken maar zag niets ongewoons. Toen hij zich omdraaide om dat aan de jongens te vertellen, zag hij dat een van hen een mes in zijn handen had. De andere twee jongens waren omgelopen en namen zijn tas met inhoud mee. De jongens gingen er op de fiets vandoor richting de J.P. Coenstraat. Team Robuust heeft de beroving in onderzoek.

Dronken achter het stuur

UTRECHT Vrijdagnacht hield de politie een 33-jarige man uit Amsterdam aan omdat hij vanaf het Janskerkhof tegen het verkeer in de Boothstraat inreed. Op de Breedstraat hield de politie hem staande en rook een sterke alcohollucht. Uit de blaastest bleek dat de man teveel gedronken had. Hij had 1.1 promille alcohol in zijn bloed. De man heeft een rijontzegging van vier uur gekregen en een boete van fl. 700,-.

Aanhouding dieven
UTRECHT - Donderdagmiddag omstreeks kwart voor vijf belde een 72-jarige man uit Bosch en Duin de politie dat hij twee jongens herkende die hem op woensdag hadden bestolen. Die dag hadden twee jongens op de Glorinantdreef de tas van de man uit zijn openstaande kofferbak gestolen. Rond tien voor acht kon de politie de jongens bij het Groot Winkel Centrum aanhouden. De jongens, 14 en 15 jaar uit Utrecht, zijn voor verhoor inverzekering gesteld.