Halfjaarbericht 2000 Koninklijke Begemann Groep

Datum nieuwsfeit: 01-09-2000

(01-09-2000) Halfjaarbericht 2000
Halfjaarbericht 2000

Koninklijke Begemann Groep N.V. (RBG) heeft in het eerste halfjaar 2000 een verlies gerealiseerd van EUR 3,4 miljoen. Over heel 1999 werd een verlies geleden van EUR 17,8 miljoen.

De dividendinkomsten stegen met 29,2% van EUR 7,2 miljoen naar EUR 9,3 miljoen. De rentebaten en lasten participaties daalden met EUR 0,6 miljoen onder andere door aflossingen van vorderingen en de verkopen van participaties in 1999 en in de eerste helft van 2000. De som van de beheerskosten bleef gelijk en het negatieve saldo van de financiële baten en lasten steeg licht als gevolg van (iets) lagere valuta opbrengsten van EUR 0,2 miljoen. In de halfjaarcijfers is het transactieresultaat van de verkoop van HMA Power Systems B.V., TraXis B.V. en VCST IP N.V. meegenomen.

Het eigen vermogen per 30 juni 2000 bedraagt EUR 100,5 miljoen. De intrinsieke waarde per aandeel A bedraagt EUR 17,83 (31 december 1999: EUR 22,14). De solvabiliteit (eigen vermogen uitgedrukt als percentage van het balanstotaal) bedraagt na de VCST IP N.V.-transactie 89,9%. (ultimo 1999: 49,1%; 30 juni 2000: 48,9%).

Bijlage bij halfjaarbericht Koninklijke Begemann Groep N.V.

Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot:

Koninklijke Begemann Groep N.V.
tel : +31 (0)76 52 44 444

Breda, 1 september 2000