ING Groep rondt de overname van ReliaStar af

Datum nieuwsfeit: 01-09-2000

Amsterdam, 1 september 2000
ING Groep rondt de overname van ReliaStar af

ING Groep heeft vandaag aangekondigd dat de overname van ReliaStar Financial Corporation is afgerond. ReliaStar is een Amerikaans levensverzekeringsbedrijf waarvan de dochtermaatschappijen diensten leveren aan particulieren en bedrijven op het gebied van levensverzekeringen, lijfrenten, employee benefits, pensioenregelingen, herverzekeringen, beleggingsfondsen, bankieren en trustfondsen.

Tijdens een speciale aandeelhoudersvergadering die werd gehouden op 27 juli hebben de aandeelhouders zich ten gunste van de overname uitgesproken. Per 30 augustus is alle benodigde toestemming van de toezichthoudende instanties ontvangen.

In mei van dit jaar kondigden ING en ReliaStar aan dat zij definitieve overeenstemming hadden bereikt tot overname van de ReliaStar-bedrijven door ING Groep, waarbij een bedrag van USD 5,1 miljard zal worden betaald voor ongeveer 91 miljoen aandelen ReliaStar. De ReliaStar-aandeelhouders ontvangen USD 54 in contanten per gewoon ReliaStar aandeel (dit geldt niet voor de aandelen gehouden in het personeelsaandelenplan van ReliaStar die worden omgeruild voor de ADR's van ING Groep). Aandeelhouders in het bezit van aandelen op naam zullen in de komende week een overdrachtsformulier ontvangen teneinde hun aandelen om te ruilen voor contanten.

De onmiddellijke bijdrage aan de nettowinst per aandeel van ING Groep voor 2000 zal EUR 0,10 bedragen. Naar verwachting zal de positieve bijdrage aan de nettowinst per aandeel van ING Groep voor 2001 EUR 0,34 bedragen.

"Met de acquisitie van ReliaStar neemt ING een geweldige stap voorwaarts in de versterking van haar positie op het gebied van geïntegreerde financiële dienstverlening in de VS", aldus Ewald Kist, voorzitter van de Raad van Bestuur van ING Groep. "Ik ben blij te kunnen melden dat de integratie van ReliaStar met de activiteiten van ING soepel verloopt en ik ben er van overtuigd dat de nieuwe combinatie een grote toegevoegde waarde zal hebben voor onze klanten, medewerkers en aandeelhouders."

"ING was veruit de meest aantrekkelijke strategische partner voor ReliaStar", aldus John G. Turner, voorzitter en CEO van ReliaStar. "De strategie van ING, waarbij een uitgebreid productenpakket op het gebied van financiële dienstverlening wordt aangeboden via een verscheidenheid aan distributiekanalen, past uitstekend bij onze bestaande activiteiten en bedrijven."

Met ongeveer 100.000 medewerkers in meer dan 65 landen, is ING Groep een wereldwijd opererende financiële instelling, actief op het gebied van verzekeren, bankieren en vermogensbeheer. ING wil particulieren, bedrijven en instellingen geïntegreerde financiële dienstverlening aanbieden via verschillende distributiekanalen. De klanten maken hieruit de keuze die het best aansluit bij hun specifieke wensen.

In deze publicatie zijn uitspraken over verwachtingen omtrent toekomstige gebeurtenissen opgenomen. Deze verwachtingen zijn gebaseerd op de huidige inzichten en veronderstellingen van het management met betrekking tot bekende en onbekende risico's en onzekerheden die tot gevolg kunnen hebben dat feitelijke resultaten, prestaties of andere omstandigheden in meer dan geringe mate kunnen afwijken van de verwachtingen zoals die tot uitdrukking komen of worden geïmpliceerd door zulke uitspraken. De werkelijke resultaten kunnen in meer dan geringe mate afwijken van deze inzichten als gevolg van, maar niet beperkt tot, (i) de algemene economische omstandigheden, inclusief die in de voor ING belangrijke markten (ii) de resultaten op de financiële en /of opkomende markten (iii) frequentie en ernst van verzekerde schadegevallen (iv) sterfte-, invaliditeits- en ziektecijfers en ontwikkelingen hierin (v) mate van verval in portefeuille (vi) het rentepeil (vii) de valutakoersen, inclusief de Euro- U.S. dollar wisselkoers (viii) toenemende concurrentie (ix) wijzigingen in wet- en regelgeving, inclusief t.a.v. de monetaire convergentie en de Economische en Monetaire Unie (x) wijzigingen in het beleid van centrale banken en/ of buitenlandse overheden en (xi) algemene concurrentiefactoren, meer in het algemeen op mondiaal, regionaal en/of nationaal niveau.