Keringhuis extra lang open bij sluiting Maeslantkering

Datum nieuwsfeit: 02-09-2000

Keringhuis extra lang geopend bij jaarlijkse sluiting Maeslantkering

Hoek van Holland, 22 augustus 2000. Op zaterdag 2 september a.s. zal naar alle waarschijnlijkheid rond 16.30 uur de Maeslantkering gesloten worden ter gelegenheid van de jaarlijkse functioneringssluiting. Afhankelijk van de waterstanden zal de kering diezelfde avond of de volgende ochtend weer terugvaren in het dok. Iedereen is van harte welkom om deze bijzondere gebeurtenis mee te maken in het Keringhuis.

In het kader van de sluiting organiseert het Keringhuis de hele zaterdag gratis rondleidingen over het terrein (tot ca. 16.00 uur), filmvoorstellingen en leuke kinderactiviteiten. Ook kan men gebruik maken van extra uitkijkpunten bij het Keringhuis, geven rondleiders uitleg op de uitkijkberg naast het Keringhuis en heeft het restaurant een aantrekkelijke sluitingsaanbieding.

Het Keringhuis neemt in hetzelfde weekend ook deel aan het Wereldhaven festival. Op 1 en 3 september organiseert het Keringhuis daarom ook de hele dag gratis rondleidingen over het terrein van de kering.

Speciaal vervoer naar het Keringhuis
Op zaterdag 2 september en zondag 3 september vaart van 10.00 tot 18.00 uur tussen Keringhuis, Landtong Rozenburg (EIC) en Maassluis een pendelboot (enkele reis fl. 3,--) Ook vaart er een pendelboot tussen Hoek van Holland en Rozenburg. Op zaterdag vertrekt de laatste boot vanaf het Keringhuis al rond 16.00 uur i.v.m. de functioneringssluiting. Het Keringhuis is op 2 en
3 september ook makkelijk vanuit Hoek van Holland te bereiken met het Treintje van Taxi Rooney. Het treintje rijdt op deze dagen ook langs de andere musea in Hoek van Holland.

Vrijdag 1 september van 10.00 tot 18.00 uur
Zaterdag 2 september van 10.00 uur tot ca. 22.30 uur (sluitingstijd afhankelijk van het terugvaren van de wanden van de kering). Zondag 3 september van 10.00 tot 18.00 uur (openingstijd evt. ca. 05.00 uur, afhankelijk van het terugvaren van de wanden van de kering )

Het Keringhuis, gelegen pal naast de Maeslantkering aan de Nieuwe Waterweg, geeft antwoord op alle vragen over de stormvloedkering in de Nieuwe Waterweg. Een afwisselende expositie, leerzaam en leuk. Technisch maar ook weer niet technisch. Bezoekers kunnen er onder meer de (miniatuur)stormvloedkering openen en sluiten, de hoogte van het water met eigen ogen zien, video's bekijken over de bouw, kortom: men kan de stormvloedkering ervaren.

Voor meer informatie kan men contact opnemen met het Keringhuis 0174-511222.

Noot voor redacties