Politiebericht Groningen

Persberichten Regiopolitie Groningen
zaterdagochtend 2 september 2000

Dagelijkse berichten

Groningen: beveiligingsmedewerker overloopt inbreker Een 37-jarige medewerker van een beveiligingsbedrijf liep afgelopen nacht diverse verwondingen op bij de controle van een kantoorgebouw aan de Hereweg. De man stelde een onderzoek naar aanleiding van een inbraakalarm. Toen hij het gebouw doorzocht trof hij een inbreker in het pand aan. Deze was juist bezig met een steekkar om een kluiskast te vervoeren. De medewerker werd vervolgens door de dader in elkaar geslagen, waarna hij kans zag te vluchten. De beveiligingsman waarschuwde de politie. Een onderzoek in de omgeving leverde geen dader meer op. Of er goederen zijn weggenomen is niet bekend.

Groningen: lastige klant
Een 18-jarige man uit Nieuwegein gedroeg zich afgelopen nacht lastig bij een disco aan de Gelkingestraat. De man werd door de medewerkers niet toegelaten omdat hij softdrugs mee wilde nemen het bedrijf in. Nadat de politie was gewaarschuwd werd de softdrugs in beslag genomen. Toen de verdachte vervolgens allerlei verwensingen begon te uiten, werd hij aangehouden en verhoor aan het bureau is de man heengezonden.

Delfzijl: kledingdief
Een 25-jarige inwoner van Delfzijl zag vrijdagochtend kans vanaf een kledingrek van een winkel aan de Waterstraat een hoeveelheid truien en T-shirts weg te nemen. Getuigen zagen de man met een handvol kleding vluchten en waarschuwden de eigenaar. In eerste instantie wist de verdachte weg te komen. Met een goed signalement kon de politie de verdachte uiteindelijk bij zijn woning in Delfzijl opwachten en aanhouden. De kleding was door de man verstopt in een brandgang aan de Oude Schans. De verdachte is in de loop van de avond met een proces verbaal heengezonden.

Uithuizen: mishandeling
Een 25-jarige man uit Uithuizen liep afgelopen nacht klappen op bij een ruzie met een 24-jarige Zandeweerster. Het slachtoffer werd door de 24-jarige verdachte met een honkbalknuppel op zijn hoofd geslagen en bedreigd met een vuurwapen. De verdachte vluchtte daarna naar zijn woning, waar hij door de politie werd aangehouden. In de woning trof de politie ook de knuppel aan en een luchtdrukwapen. De verdachte is ingesloten en het slachtoffer moest zich met een hoofdwond bij een arts melden. Nog niet bekend is waar de ruzie overging.

Winschoten: drugsdealer opgepakt
Op het Marktplein trof de politie afgelopen nacht een 20-jarige man, zonder vaste woonplaats aan. Getuigen zagen dat de man drugs trachtte te verkopen en zij waarschuwden de aanwezige agenten. De verdachte kon snel worden getraceerd en aangehouden. Hij bleek 10 bolletjes cocaïne en heroïne bij zich te hebben. Hij werd ingesloten.

Winschoten: gestolen auto
Op de Oudewerfslaan trof de politie afgelopen nacht een vermoedelijk gestolen bestelbus aan. De mogelijke daders waren met de bus tegen een vluchtheuvel gereden en vervolgens te voet gevlucht. De auto stond muurvast op de paal. Toen agenten een onderzoek in de omgeving instelden constateerden zij dat in een woning aan de Oudewerfslaan was ingebroken. De sleutels van de bestelauto waren uit de woning weggenomen, waarna de daders de bestelauto ook stalen. Ze kwamen echter niet ver. Een onderzoek naar de daders heeft nog niet veel opgeleverd.

Scheemda: auto in sloot, inzittenden naar ziekenhuis Een 22-jarige automobilist uit Oude Pekela belandde afgelopen nacht op de A7 bij de afslag naar Delfzijl met zijn auto in een sloot. Vlak voor de afslag kwam de bestuurder in de berm, verloor de macht over het , waarna de auto over kop sloeg en in een naastgelegen sloot tot stilstand kwam. De bestuurder en zijn 20 jarige passagier zagen kans de auto te verlaten. Zij moesten beiden met een gebroken sleutelbeen, danwel hoofdwond naar ene ziekenhuis. Van de bestuurder werd daar een bloedproef afgenomen in verband met alcohol gebruik. De auto is total loss afgevoerd.

Stadskanaal: vandalen aangehouden
In verband met het plegen van vernielingen aan straat en tuinmeubilair wist de politie afgelopen nacht twee 19-jarige jongens uit Nieuw Buinen en Valthermond aan te houden. Getuigen zagen dat de jongens eerst een regenpijp van een muur rukten en vervolgens een tuinhuisje op straat kapot gooiden. Een van de daders kon ter plekke worden aangehouden, terwijl de tweede korte tijd later door zijn vader aan het bureau werd gebracht. De heren zijn na verhoor heengezonden.

Inlichtingen afdeling Communicatie tel.050-5995010