'Investeringen in beveiliging niet doelmatig'

Datum nieuwsfeit: 02-09-2000

"'75% investeringen in beveiliging niet doelmatig"

Uit recent landelijk onderzoek is gebleken dat maar liefst 75% van de investeringen (ca 3 miljard per jaar) die Nederlandse ondernemers doen in beveiliging niet doelmatig zijn. Vaak laat men zich leiden door onverwachte voorvallen zoals inbraak, diefstal of brand, om vervolgens "aan symptoombestrijding" te gaan doen. Meestal wordt er zonder een goed plan "iets" ondernomen tegen criminaliteit of onveiligheid. Beveiliging wordt als middel gezien, terwijl dit feitelijk een instrument behoort te zijn om de continuïteit van de bedrijfsactiviteit te borgen.

Soms is het beveiligingspakket "gedateerd" of ontbreekt de onderlinge samenhang doordat ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen