Politiebericht Utrecht: district Heuvelrug

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 2-09-2000

Politiebericht Utrecht: district Heuvelrug, 12.00 uur
Verkeersongeval letsel

DE KLOMP Vrijdagmorgen omstreeks kwart over tien botsten op de Veenendaalseweg twee automobilisten, beide 70 jaar uit Veenendaal en Vlaardingen, op elkaar. De oorzaak van de botsing is vooralsnog onduidelijk. De 70-jarige bestuurder uit Veenendaal moest overgebracht worden naar het ziekenhuis. Uit onderzoek bleek dat hij gekneusde ribben had.

Fietser over de kop

ELST Vrijdagochtend omstreeks kwart over acht kreeg de politie de melding dat een fietser op de Veenseweg gevallen was. De fietser, een 43-jarige man uit Rhenen, moest hard remmen voor een hond en sloeg hierbij over de kop. De man is met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis in Bennekom.

Dronken automobilisten

VEENENDAAL Op zaterdagochtend rond kwart voor twee hield de politie een 20-jarige man uit Veenendaal aan. De man bleek gedronken te hebben; hij had 0.95 promille alcohol in zijn bloed. De man kreeg een proces-verbaal en een rijverbod van 3 uur.

In Wijk bij Duurstede hield de politie een 32-jarige man uit Wijk bij Duurstede aan. De man zat met teveel alcohol op achter het stuur; hij had een alcoholpromillage van 1.85. Zijn rijbewijs werd ingevorderd en hij kreeg een rijverbod van negen uur. De man zal zich voor de rechtbank moeten verantwoorden.

Snelheidscontroles

VEENENDAAL Op de Utrechtsestraatweg N225 hield de politie vrijdagmiddag van drie tot vijf uur een snelheidscontrole. In totaal passeerden 1230 automobilisten het controlepunt. Acht bestuurders overtraden de maximum toegestane snelheid van 80 km/h. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 98 km/h.

In Rhenen werd er in de middaguren een snelheidscontrole gehouden op de Grebbeweg in Rhenen. In totaal werden 597 automobilisten gecontroleerd. 27 bestuurders overschreden de maximaal toegestane snelheid van 50 km/h. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 80 km/h.