Politiebericht Utrecht: district Binnensticht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 2-09-2000

Politiebericht Utrecht: district Binnensticht, 13.30 uur
Snelheidscontroles

Door de politie werd op vrijdag 1 september op diverse locaties in district Binnensticht snelheidscontrole gehouden.

In Bilthoven werd tijdens de ochtend gecontroleerd op de provinciale weg N 234. Het verkeer in en uit de richting Groenekan en Soest werd tijdens de controle gemeten. Tijdens de controle passeerden 1251 voertuigen de apparatuur, waarbij 44 overtredingen werden geconstateerd. De hoogst gemeten snelheid was 142 km/h. Op genoemde weg is 80 km/h toegestaan.

In Groenekan werd in de middaguren gecontroleerd op de Koningin Wilhelminaweg. Tijdens de controle passeerden 1000 voertuigen de radarapparatuur. Van dit aantal bleken 73 bestuurders met hun voertuig in overtreding te zijn. De hoogst geconstateerde snelheid was 79 km/h terwijl 50 km/h is toegestaan.

In de avond werd gecontroleerd op de Utrechtseweg in Bilthoven. Tijdens deze controle werden 348 voertuigen gemeten. Van dit aantal bleken 48 bestuurders in overtreding te zijn. De hoogste snelheid die bij deze controle werd gemeten, was 145 km/h. Op deze weg is 50 km/h toegestaan.

Auto tegen woonhuis, bestuurder onder invloed

BILTHOVEN Op vrijdagavond 1 september, omstreeks tien uur, kreeg de politie een melding dat een automobilist met zijn auto tegen de voorpui van een woning was aangereden. De aanrijding had plaats gevonden op de Donsvlinder. Toen de politie ter plaatse kwam, bleek de bestuurder zijn auto in een parkeervak geparkeerd te hebben.

De agenten constateerden dat de bestuurder, een 47-jarige inwoner van Woerden, alcohol had genuttigd en hield hem aan. Uit de ademanalyse aan het bureau bleek de verdachte ongeveer 1,7 promille aan alcohol in het lichaam te hebben.

De brandweer inspecteerde de voorpui van de woning. Uit de inspectie bleek dat er geen instortingsgevaar voor de woning bestond. De woningbouwvereniging werd in kennis gesteld om de woning af te dichten. De verdachte kreeg een dagvaarding uitgereikt en zijn rijbewijs werd ingevorderd.

Woningbrand

BILTHOVEN Op vrijdagavond 1 september ontstond door nog onbekende oorzaak brand in een leegstaande woning aan Hercules Segherslaan. De brand werd omstreeks vijf over tien ontdekt. De brandweer bluste het vuur dat veel schade aanrichtte en was ontstaan op de begane grond.

De politie hield in de omgeving van de brand twee verdachten aan in verband met mogelijk betrokkenheid aan brandstichting. Het betroffen twee inwoners van Bilthoven van respectievelijk 20 en 18 jaar oud.

Na onderzoek bleek het tweetal niets met de brand te maken te hebben en werden in vrijheid gesteld. De technische recherche stelt een onderzoek in naar de oorzaak van de brand.