Dodelijk ongeval in Hemelum

Politiebericht Friesland: Hemelum 2-09-2000
Dodelijk ongeval Hemelum

Hemelum (Flinkebosje): dodelijk ongeval
Om vrijdag 1 september om 23.53 kwam bij de meldkamer van de Politie Friesland een melding binnen dat er een ernstig ongeval had plaatsgevonden op de N359. Een auto, met daarin een echtpaar uit Hemelum, een man van 62 jaar en een vrouw van 60 jaar, kwam vanuit de richting Kolderwolde en wilde de kruising oversteken richting Hemelum. Op hetzelfde moment kwam vanuit de richting Koudum een personenwagen, bestuurd door een 20-jarige inwoner van Oudemirdum, die rechtdoor wilde rijden richting Balk. De auto met de inwoners van Hemelum heeft waarschijnlijk de auto uit de richting Koudum niet opgemerkt en werd in de flank aangereden. De auto raakte daarop in de sloot. Het echtpaar uit Hemelum is ter plaatse overleden. De inwoner van Oudemirdum is met letsel aan het rechterbeen overgebracht naar het ziekenhuis in Sneek. Het bureau ongevalanalyse van de Politie Friesland heeft ter plaatse een onderzoek ingesteld. Het verkeer is tot 01.30 uur omgeleid via de andere rijbaan. De politie van Sneek vraagt eventuele getuigen zich te melden op telefoon 058 880 7800.

Bureau Voorlichting & PR, telefoon 058 - 880 8272